آموزش باریستایی برای زندانیان

باریستا-چیست؟

باریستاها در رستوران ها و کافی شاپ ها برای تهیه نوشیدنی های قهوه و سایر نوشیدنی ها برای مشتری کار می کند. آنها معمولا برای شغل خود آموزش دیده اند. کارفرمایان به طور معمول به دنبال متقاضیانی هستند که توانایی یادگیری سریع، انجام کار گروهی و مهارتهای بین فردی خوبی دارند. باریستاهای باتجربه بهترین فرصت های شغلی را دارند.

به گزارش کاماپرس، باریستا یک کلمه ایتالیایی است، باریستا در اصل شخص حرفه‌ای (خانم یا آقا) است که مسئولیت تهیه نوشیدنی‌های گرم و سرد بر پایه اسپرسو را در کافه بر عهده دارد. امروزه در بسیاری از کافه‌ها باریستا، نوشیدنی گرم و سرد بر پایه قهوه و یا حتی غیر از آن را نیز تهیه می‌کند. لباس باریستاها معمولاً با یک ژاکت، جلیقه یا پیشبند از دیگر کارکنان کافه متمایز می‌شود. شرکت ریدمپشن روسترز در راستای تعهد به وظایف اجتماعی خود در یک پروژه همکاری با وزارت دادگستری بریتانیا، آموزش زندانیان را در دست اقدام دارد تا به این ‌وسیله ضمن آموزش اصول تهیه محصولات کافی‌شاپی به زندانیان، زمینه‌‌های ایجاد اشتغال و افزایش مهارت‌‌های فردی آنها را فراهم آورد. این آموزش‌‌ها می‌‌توانند از تکرار ارتکاب جرم توسط زندانیان پس از آزادی و افزایش جرائم و آسیب‌‌های اجتماعی جلوگیری کنند. این در شرایطی است که پژوهش‌‌ها نشان می‌‌دهد زندانیانی که از این‌گونه آموزش‌‌ها بی‌بهره مانده‌‌اند به احتمال ۵۰ درصد پس از آزادی دوباره مرتکب جرم می‌‌شوند. این شرکت انگلیسی که در سال ۲۰۱۶ میلادی تاسیس شده است در زمینه تولید انواع قهوه به صورت تخصصی فعالیت می‌‌کند و در شهر لندن مستقر است. شرکت ریدمپشن روسترز دارای کافی‌‌شاپ‌‌های زنجیره‌‌ای در انگلستان است.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌‌الملل روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به نقل از بیزینس اینسایدر، شرکت ریدمپشن روسترز، دستگاه قهوه‌‌ساز بزرگی با ظرفیت ۷۰ کیلوگرم در داخل یک مرکز آموزشی در زندان «د مونت» در نزدیکی شهر لندن قرار داده است که آموزش مهارت‌‌های بو دادن و باریستا را برای زندانیان فراهم می‌کند و امید دارد پس از آزادی از زندان برای آنها شغل پیدا کند. باریستا به شخصی گفته می‌شود که انواع مختلف قهوه را در کافی‌‌شاپ برای مشتریان تهیه می‌‌کند. مکس دوبیل، یکی از بنیان‌‌گذاران شرکت ریدمپشن روسترز، به بیزینس اینسایدر گفت: «آموزش مهارت‌‌های مختلف به زندانیان کار درستی است، زیرا نه تنها افراد را از چرخه ارتکاب مجدد به جرم خارج می‌‌کند، بلکه از هدررفت پول مالیات‌‌دهندگان نیز جلوگیری می‌‌کند.» وی افزود: «مهم‌ترین موضوع اینکه ارتکاب جرم باعث می‌‌شود جوامع از امنیت کمتری برخوردار شوند و افرادی نیز در این میان کشته شوند. من فکر می‌‌کنم همه ما وظیفه داریم سعی و تلاش خود را به کار گیریم تا در این کشور جرائم کاهش یابد.» واقعیت این است که اکثر مجرمان چه قبل و چه بعد از آزادی، این فرصت در اختیارشان قرار نمی‌‌گیرد که مهارتی را کسب کنند و شغلی داشته باشند. در واقع داشتن شغل، می‌‌تواند از ارتکاب مجدد مجرمان به جرم جلوگیری کند و مانع از رفتن آنها به دنبال جرائم شود. دوبیل پیش از اینکه وزارت دادگستری انگلستان با وی تماس بگیرد و برنامه آموزش بو دادن قهوه و باریستا را برای زندانیان اجرایی کند، یک شرکت تولید قهوه را اداره می‌‌کرده است. هدف این شرکت کاهش میزان تکرار جرائم است. دانه‌‌های قهوه تهیه شده در زندان، به مشتریان عمده و فروشگاه‌‌های این شرکت فرستاده می‌‌شوند. شرکت ریدمپشن روسترز ادعا می‌‌کند نخستین شرکت تولید قهوه پشت میله‌‌های زندان در جهان است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

آریاک سفر

انتهای پیام

 

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز