آئودی آر اس کیو ؛ نخستین خودرو برقی برنده رالی داکار

تور لحظه آخری-کاماپرس

سرانجام پس از سه بار تلاش طاقت‌فرسا، کمپانی آئودی توانست با خودرو آر اس کیو e-tron برنده رالی داکار 2024 شود. رانندگی این خودرو برقی را کارلوس سانتز و مسیریابی را لوکاس کروز هر دو از کشور اسپانیا بر عهده داشتند.

به گزارش کاماپرس، برای نخستین بار است که یک خودرو برقی در رالی داکار برنده می‌شود و این پیروزی نیز به لطف برخورداری از باتری ولتاژ بالا و یک مبدل نیروی خارق‌العاده برای آئودی آر اس کیو e-tron به دست آمده است.

خودرو آفرودی آئودی آر اس کیو e-tron به یک موتور چهار سیلندر 2.0 لیتری و دو توربوشارژری مجهز شده است که به عنوان ژنراتور عمل کرده و باتری را شارژ می‌کند. نیروی برق ذخیره شده در باتری نیز به موتورهای برقی که بر روی هر محور تعبیه شده‌، فرستاده می‌شود. این سیستم در مجموع می‌تواند 670 اسب بخار نیرو تولید کند که نیروی خارق العاده‌ای است.

راز آسمان پایتخت

کمپانی آئودی در دو مسابقه قبلی رالی داکار نیز برای برنده شدن تلاش کرده بود. در سال 2022 یک خرابی گسترده هر گونه شانس پیروزی را از بین برد و در سال 2023 نیز چند اتفاق غیرمنتظره، عدم موفقیت این تیم را رقم زد. با این حال، کمپانی آئودی به لطف به روزرسانی‌هایی که بر روی خودرو برقی خودش انجام داد سرانجام توانست آن را برای یک پیروزی بزرگ آماده کند.

پربازدیدترین مطالب را بخوانید:

انتهای پیام

مرتبط با : آئودی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز