پرداخت 50 درصد حقوق به بیکار شدگان کرونا

لست سکند

بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا برای بیکارشدگان کرونا به اندازه 50 درصد حداقل مزدشان، حقوق پرداخت می شود.

به گزارش کاماپرس، دولت با پرداخت یارانه های معیشتی و همچنین وام یک میلیونی کرونا به دنبال کمک به افراد بیکار شده در دوران کرونا است و در تازه ترین اقدام در نظر دارد به افرادی که به علت شیوع کرونا بیکار شده اند 50 درصد حداقل حقوق جاری در کشور را پرداخت کند.

طبق آخرین گزارش های مرکز آمار ایران بررسی نتایج حاکی از مشهود بودن اثر کووید 19بر بازار کار کشور در فصل بهار نسبت به فصل مشابه سال قبل است.

ایرنا نوشت : مطابق این نتایج، جمعیت غیر فعال کشور افزایش و جمعیت شاغل و بیکار کشور (جمعیت فعال) با کاهش ملموسی مواجه شده است. بررسی نرخ بیکاری افراد 15ساله و بیش‌تر نشان می‌دهد که 9.8 درصد از جمعیت فعال (شاغل و بیکار)، بیکار بوده‌اند.

بررسی روند تغییرات نرخ بیکاری حاکی از آن است که این شاخص، نسبت به فصل مشابه در سال98، 1.1 درصد کاهش یافته است.

راز آسمان پایتخت

اشتغال مجدد 40 درصد از افراد بیمه شده کرونا

طبق گزارش های مختلف از جمله مرکز پژوهش های مجلس, حدود 2تا6میلیون نفر در جریان کرونا بیکار شدند و شغل خود را از دست دادند که اکنون وزیرکار خبر از اشتغال مجدد 40 درصد از افراد بیمه شده از کرونا داده است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

وزیرکار خبر از اشتغال مجدد 40درصد از افراد بیمه شده از کرونا داد و گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب کرد برای بیکارشدگان کرونا مقرری بیمه بیکاری حداقل به اندازه 50 درصد حداقل مزد باید پرداخت شود.

وی گفت: به هر حال پرداخت به کارگران بیکار شده کرونا انجام شد و همه تلاش ما این است که بدون مراجعه حضوری کارگران این کارها انجام شود و جمع زیادی از کارگران خدماتی بیکار شده بودند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز