سقوط قیمت گوشی موبایل تا 20 روز آینده

به گفته فعالان بازار موبایل، با تخصیص قابل توجه ارز به واردات گوشی موبایل ، قیمت این کالای پرتقاضا تا 20 روز آینده با افت بیش از 15 درصدی مواجه می شود.

به گزارش کاماپرس، اگر قصد خرید گوشی موبایل داشتید و بعد از کاهش نرخ ارز از کانال 30 هزار تومان به کانال های پائین تر، در انتظار سقوط قیمت موبایل بودید اما انتظار شما محقق نشده است احتمالا طی 20 روز آینده شاهد تحولاتی در بازار خواهیم بود که قیمت ها را کاهشی می کند.

انتظار برای نزولی شدن قیمت موبایل به این دلیل کلید خورده است که مسیر واردات این کالا هموارتر شده است.

دنیای اقتصاد در گزارشی به این موضوع پرداخته و نوشته است: فعالان بازار موبایل بر این باورند که طی یک ماه اخیر با فروکش کردن تب تقاضا برای کالاهای دیجیتال اعم از گوشی و تبلت، بازار در حال بازگشت به ثبات نسبی است.

علاوه بر این اقدام بانک مرکزی مبنی ‌بر تخصیص مبلغ قابل‌توجهی ارز برای واردات موبایل و درنظر گرفتن مهلت استفاده دو ماهه برخلاف دوره‌های یک‌ماهه پیشین و همچنین روند قیمتی دلار در هفته‌های اخیر، بتواند به تسریع بازگشت این اقلام به قیمت‌هایی قابل هضم‌تر کمک کند و قیمت این کالاها در هفته‌های پیش رو ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش یابد. ماه گذشته نیز قیمت‌ها حداقل ۱۰ درصد کاهش یافت.

آریاک سفر

افت 15 درصدی قیمت گوشی موبایل تا 20 روز دیگر قطعی است

رئیس کمیسیون ساماندهی و تنظیم بازار انجمن واردکنندگان موبایل در این باره می‌گوید: انتشار این خبر در چند روز اخیر، باعث کاهش حدود ۵ درصدی قیمت‌ها در بازار شده است.

رضا قربانی می افزاید: واردات موبایل های خریداری شده با ارز تخصیص یافته این دوره به بازار، قیمت گوشی را کاهش خواهد داد، در نتیجه با انتشار خبر تخصیص ارز، فروشندگان در حال رقابت برای عرضه حداکثری کالاهای موجود در انبار هستند. کالاهایی که حتی بعضا با ارز ۳۰ هزار تومانی خریداری شده‌اند، اما فروشندگان با کاهش حاشیه سود آنها را پیش از ورود بار جدید گوشی‌ها، با قیمت‌های کمتری به بازار عرضه کرده‌اند.

وی درباره اثر قیمتی تخصیص ارز اخیر بر قیمت گوشی‌ها در بازار موبایل می‌گوید: از آنجا که ورود محموله‌های جدید گوشی به بازار و وجود کالای کافی، موجب رقابتی شدن بازار می‌شود، انتظار داریم تا حداکثر ۲۰ روز آینده، قیمت گوشی‌های موبایل با کاهش بیش از ۱۵ درصدی مواجه شود. وی تاکید می‌کند چنین کاهش قیمتی، با فرض حفظ قیمت فعلی دلار تقریبا قطعی است.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید:

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار موبایل، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز