صف های فروش بورس جمع می شود

بازگشت سهم ها به فاز صعودی در بازار دیروز بورس ، باعث شد صف های فروش بعد از چند روز جمع شود.

به گزارش کاماپرس، گویا قرار است آرامش بعد از چند هفته روند نزولی به بازار بورس برگردد و صفهای فروش جمع شود. کارشناسان بازار سرمایه معتقدند هیجان فروش در بازار بورس کاهش پیدا کرده و می توان امیدوار بود این روند در روزهای آینده هم ادامه داشته باشد.

امین دامچه کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه روز گذشته در نیمه دوم بازار شاهد برگشت برخی از سهم ها به فاز صعودی و پایان یافتن صف های فروش بودیم، گفت:« نخستین گروه شاخص سازی که با برگشت مواجه شد گروه فلزات بود، این برگشت با رهبری سهام شرکت فولاد خوزستان که گزارش ماهانه مناسبی را روانه کدال کرد، رخ داد. سهام ایران خودرو بعد از چندین روز افت و اصلاح در نهایت روز گذشته سبزپوش شدند و با جمع آوری پرقدرت صف فروش این شرکت خودروسازی، برخی از سهام به صف خرید در بازار رسیدند. با جمع شدن صف فروش ایران خودرو که این روزها به عنوان لیدر بازار تلقی می شود در اکثر نمادها شاهد جمع شدن صف فروش و بهبود روند معاملات بودیم.»

اخبار مهم بورس را بخوانید:

به گفته دامچه با جمع شدن صف فروش، ارزش معاملات در بازار روز گذشته حدود ١٠ هزار میلیارد تومان بود . او با بیان اینکه به نظر می رسد تا ١٣ آبان ماه شاهد وجود برخی از نوسان ها در بازار باشیم، گفت:«اگر شاخص بورس از کانال یک میلیون و ۳۳۰ هزار واحد عبور کند و به سطح پایین حرکت کند حمایت بعدی شاخص بورس کانال یک میلیون و ٢٥٠ هزار واحد خواهد بود اما اگر از کانال یک میلیون و ٣٣٠ هزار واحد برگردد و در مسیر صعودی قرار گیرد، مقاومت شاخص بورس عدد یک میلیون و ٤٥٠ هزار واحد خواهد بود.»

آریاک سفر

کامودیتی ها رشد می کنند

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه پیش بینی می شود در آینده شاخص جهانی قیمت دلار کاهشی باشد و به دنبال آن قیمت کامودیتی ها مانند مس، روی، طلا و نفت با رشد همراه شود، به ایرنا گفت: «در بازار ارز هم دلار در بازار داخلی پس از اصلاح ناگهانی از قیمت ٣٢ هزار تومن تا ٢٦ هزار تومن با برگشت همراه شد و دوباره تا قیمت ٣٠ هزار تومن رشد کرد اما ممکن است باز هم تا محدوده ٢٦ هزار تومان افت کند و بعد از آن شاهد کوچک شدن نوسان ها در بازار باشیم.»
دامچه افزایش نرخ سود بانکی را به عنوان ریسک دیگر بازار مطرح کرد و گفت: «رییس بانک مرکزی در پیامی اعلام کرد که دنبال روش دیگری برای کاهش تورم است و نرخ سود بانکی با افزایش همراه نمی شود. در این شرایط اگر نرخ سود بانکی به ٢٥ درصد هم برسد باز هم نرخ بهره واقعی منفی ١٥ درصد است، به همین دلیل سرمایه گذاری در بانک با هیچ مبنای منطقی همراه نیست و وجود سرمایه ها در بانک توجیه عقلانی و اقتصادی ندارد.»

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
آسیاتک
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “صف های فروش بورس جمع می شود

  1. Black RainBow گفته:

    گناه ما چیه 60 درصد زدم برا فروش اوایل 12 ملیون میرفت خوشحال بودم و پول لازم نریختن نریختن آخر شد 5 میلیون این‌کجاش سهام عدالته؟

  2. عباد گفته:

    خدا را شکر که بورس برگشت .شنبه سهام برای خرید خیلی کم میشود .بهترین خرید سهام دارویی است بخصوص سهام برکت چون ۶۳ درصد افت قیمت پیدا کرده و خیلی با صرفه است برای خرید من خودم ۱۲ هزار سهام خرید زدم و ۸ هزار توانستم خرید کنم موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز