۵ فیلم تاثیرگذار تاریخ سینمای ژاپن

سینمای ژاپنی-کاماپرس

سینمای ۱۰۰ ساله ژاپن با ویژگی‌های خاص و گاه عجیبش اثبات کرد که یکی از تأثیرگذارترین سینماهای جهان به شمار می‌رود. از دوران کلاسیک تا موج نو، سینمای این کشور ژانرهای متنوع، زیبایی‌های بصری و شخصیت‌های جذابی را به دنیا معرفی کرد. در این لیست به معرفی ۵ مورد از آن‌ها خواهیم پرداخت.

۱. هفت سامورایی (Seven Samurai)

این فیلم که در سال ۱۹۵۴ روی پرده رفت، داستان مردم یک دهکده کشاورزی را بیان می‌کند که از هفت سامورایی دلیر درخواست می‌کنند تا از آن‌ها در برابر غارتگران محصولاتشان محافظت کنند. این شاهکار ماندگار سه ساعته نامزد دریافت دو جایزه اسکار شد و الهام بخش فیلم هالیوودی The Magnificent Seven نیز بود.

بیشتر بخوانید:

۲. داستان توکیو (Tokyo Story)

داستان توکیو به کارگردانی یاسوجیرو ازو درباره یک زوج سالخورده به نام تومی و سوکیچی است که برای دیدن فرزندان خود به توکیو سفر می‌کنند اما با بی‌توجهی آن‌ها روبرو می‌شوند. سبک روایت است فیلم تاثیر بزرگی بر روی سینمای جهان و به‌خصوص هالیوود داشت و از آن به‌عنوان شاهکار سینمای جهان نیز نام برده می‌شود.

آریاک سفر

فیلم های ژاپنی-کاماپرس

۳. زیستن (IKIRU)

این فیلم که در سال ۱۹۵۲ به نمایش درآمد داستان یک کارمند اهل توکیو را بازگو می‌کند که به دلیل ابتلا به سرطان معده کمتر از یک سال به زندگی‌اش باقی مانده است. او در تلاش است تا با مرگ آشتی کرده و روزهای باقی مانده زندگی‌اش را معنادار کند.

فیلم های ژاپنی-کاماپرس

۴. قلعه ماسه‌ای (THE CASTLE OF SAND)

این فیلم محصول ۱۹۷۴ بر اساس رمانی از سیچو ماتسوموتو ساخته شده و داستان دو کارآگاه را روایت می‌کند که در جستجوی قاتل یک پیرمرد هستند.

فیلم های ژاپنی-کاماپرس

۵. ابرهای شناور (FLOATING CLOUDS)

این فیلم بر اساس رمانی از فومیکو هایاشی در سال ۱۹۵۵ روی پرده رفت و روایتگر زنی به نام یوکیکو کودا است که به تازگی از هندوچین فرانسه به ژاپن بازگشته و به دنبال معشوق قدیمی‌اش می‌گردد.

فیلم های ژاپنی-کاماپرس

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز