۵ خودروی برتر جایگزین تسلا مدل Y

تسلا به لطف ترکیبی از فناوری فوق‌العاده و برد عالی، سال‌هاست بر بازار خودروهای الکتریکی تسلط دارد. با این وجود برخی از رانندگان به دنبال مشکلات کیفیت و سبک بدنه برخی نسخه‌های قدیمی خودروهای تسلا به دنبال جایگزین کردن آن هستند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

کاماپرس در این مطلب به معرفی هفت خودروی جایگزین برتر تسلا مدل Y می‌پردازد.

فولکس واگن آی‌دی۴ (Volkswagen ID.4)

این خودرو ظاهر مدرن و خوبی دارد و هر چهار مدل آن شامل استاندارد، استاندارد پرو، اس و پلاس در مقایسه با تسلا ارزان‌تر هستند. برد باتری آن بین ۳۳۶ تا ۴۴۲ کیلومتر بوده و فضای بار کوچکتری نسبت به تسلا Y دارد.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

هیوندای آیونیک ۵ (Hyundai Ioniq 5)

هیوندای آیونیک ۵ یکی از برترین رقیبانی تسلا مدل Y به شمار می‌رود و تقریبا در همه زمینه‌ها فوق‌العاده است. این خودرو با ظاهر زیبای خود تضاد کاملی با نمای بیرونی عجیب مدل Y دارد. قیمت سطح استاندارد آیونیک ۴۱ هزار دلار ارزش دارد که بیش از ۸ هزار دلار کمتر از مدل استاندارد تسلا مدل Y است. با این حال برد هیوندای ۹۴ کیلومتر کمتر از تسلا Y است، اما از لحاظ امکانات فناوری چیزی کم ندارد.

کیا ای‌وی ۶ (Kia EV6)

کیا ای‌وی ۶ به‌عنوان یک خودروی اسپرت، سریع و شیک می‌تواند جایگزین خوبی برای تسلا باشد. قیمت سطوح مختلف این خودرو از حدود ۴۸ هزار دلار شروع می‌شود و به طور متوسط بردی معادل ۵۰۰ کیلومتر ارائه می‌دهد. این موضوع باعث شده کیا از نظر عمر باتری نسبت به تسلا سازگارتر باشد.

فورد موستانگ مک-ای (Ford Mustang Mach-E)

در نمای بیرونی این خودرو به خوبی می‌توان ردپای طراحی موستانگ را مشاهده کرد که برای چندین دهه محبوب بوده است. اما داخل خودرو نیز به لطف صفحه نمایش لمسی غول پیکر ۱۵ اینچی و فناوری قفل هوشمند بسیار چشمگیر است. سطح های مختلف فورد موستانگ مک-ای با هر بار شارژ، مسافتی بین ۳۶۰ تا ۵۰۲ کیلومتر را ارائه می دهد.

مرسدس ای‌کیو‌بی (Mercedes EQB)

مرسدس ای‌کیو‌بی یکی از مقرون به صرفه‌ترین مرسدس بنز‌های بازار است با این حال قیمتی مشابه تسلا Y دارد و همچنین لوکس‌تر است. قیمت این خودرو از ۵۲ هزار دلار شروع شده و بردی معادل ۴۰۰ کیلومتر را ارائه می‌دهد. طراحی داخلی زیبا و هوشمندانه و بهترین سیستم کنترل صوتی از دیگر مزایای ای‌کیو‌بی هستند.

آئودی کیو۴ ای-ترون (Audi Q4 e-tron)

آئودی کیو۴ ای-ترون نیز با ارائه مواد و طراحی باکیفیت‌تر درصدد کنار زدن تسلا Y است. این خودرو از ۴۹ تا ۶۲ هزار دلار قیمت دارد و برد آن حدود ۴۲۶ کیلومتر تخمین زده شده است. یکی از جالب توجه‌ترین ویژگی‌های ای-ترون نمایشگر هدآپ است که از واقعیت افزوده بهره می‌برد.

شارژ ولوو سی۴۰ (Volvo C40 Recharge)

اولین کراس اوور الکتریکی واقعی ولوو نسبت به تسلا Y اسپرت‌تر و لوکس‌تر است. با به‌روز رسانی رابط کاربری و بهره‌مندی از ابزار‌های مختلف گوگل می‌توان آن را یک خودروی مدرن نامید. با این حال برد ولوو در هر نوبت شارژ حداکثر به ۳۶۳ کیلومتر می‌رسد که تقریبا ۱۶۰ کیلومتر کمتر از تسلا Y است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “۵ خودروی برتر جایگزین تسلا مدل Y

  1. یک ایرانی گفته:

    تسلا محبوبیتش بیشتر به خاطر خود ران بودنشه این ماشین ها هم وقتی ارزش پیدا میکنن که خودران باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز