ارزش بازار تسلا به یک تریلیون دلار رسید/ دلایل رشد سرسام آور تسلا

تور لحظه آخری-کاماپرس

ارزش بازار تسلا به لطف رشد ۱۱۶ درصدی سهام این شرکت در راه رسیدن به یک تریلیون دلار است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، قیمت سهام تسلا در اکتبر ۲۰۲۱ به ۴۰۷ دلار در هر سهم رسید اما در ابتدای سال جاری به ۱۱۳ دلار کاهش یافت. از آن زمان تاکنون این رقم به ۲۶۶ دلار صعود کرده که رشد ۱۱۶ درصدی را نشان می‌دهد.

رشد سریع تسلا به لطف سه موضوع اتفاق می‌افتد، اول اینکه این شرکت هیچ رقیبی در ایالات متحده یا اروپا ندارد و حتی در سه ماهه دوم ۴۶۶ هزار خودرو تحویل داد. به جز چین، هیچ شرکت خودروسازی نمی‌تواند با چنین چیزی برابری کند‌.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

دوم اینکه مدیر عامل این شرکت، ایلان ماسک، تصمیم گرفت با ریسک کاهش قیمت شدید خودروها سهم بازار را افزایش دهد. این موضوع به خودی خود باعث شد خودروهای برقی مانند فورد نیز قیمت‌های خود را کاهش دهند.

سومین عامل موثر در این رشد پیکاپ برقی جدید تسلا به نام «سایبرتراک» است که در حال حاضر ۲ میلیون سفارش برای آن به ثبت رسیده است. این وانت ممکن است خیلی زود به محبوب‌ترین پیکاپ آمریکا تبدیل شود.

تنها تعداد کمی از شرکت‌ها نظیر اپل، مایکروسافت، سعودی آرامکو، آلفابت، آمازون و انویدیا دارای ارزش بازار بیش از یک تریلیون دلار هستند. رقم دقیق ارزش تسلا در حال حاضر ۸۸۴ میلیارد دلار بوده و روز به روز در حال افزایش است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز