۱۱ نکته درباره فولاد هرمزگان که باید بدانید

لست سکند

شرکت فولاد هرمزگان دومین کارخانه بزرگ تولید فولاد پس از انقلاب اسلامی است. این کارخانه فولاد در جوار خلیج فارس و در زمینی به مساحت 95 هکتار، در 13 کیلومتری غرب شهر بندرعباس و در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس واقع شده است. همچنین فولاد هرمزگان در سال 1387 تاسیس شده است.

در ادامه کاماپرس سعی دارد در ۱۱ نکته، کارخانه فولاد هرمزگان را برای فعالان این حوزه بهتر معرفی کند؛

۱. عمده محصول تولیدی این شرکت تختال یا اسلب است؛ قطعه‌ای مکعب مستطیل از فولاد، که برای تولید ورق فولاد از آن استفاده می‌شود.

۲. واحد احیای مستقیم این شرکت با ظرفیت یک میلیون و 650 هزار تن آهن اسفنجی در مدت 32 ماه اجرا شد. همچنین این واحد در مهر ماه 1387، وارد فاز راه اندازی سرد و در همان زمان، با حضور رئیس جمهور وقت، راه‌اندازی شد. در سال 1389 نیز واحد فولادسازی وارد فاز تست گرم شد.

۳. کارخانه فولاد هرمزگان توانایی تولید محصولات میانی مانند یک میلیون و 650 هزار تن آهن اسفنجی در سال، 90 هزار تن آهک در سال، ۷ هزار و 500 نرمال متر مکعب اکسیژن بر ساعت است. همچنین این شرکت قادر به تولید 18 هزار نرمال متر مکعب بر ساعت نیتروژن و 120 نرمال متر مکعب بر ساعت، آرگون است.

راز آسمان پایتخت

۴. با سرمایه‌گذاری 13 هزار میلیارد ریال در شرکت فولاد هرمزگان، زمینه اشتغال پایدار هزار و 500 نفر به طور مستقیم و شش هزار نفر به صورت غیرمستقیم فراهم شده است. با اجرای طرح توسعه میزان اشتغال به تعداد 3 هزار نفر به طور مستقیم و 12 هزار نفر غیرمستقیم افزایش خواهد یافت.

۵. فولادهای تولیدی این شرکت اغلب فولادهای کربنی برای کاربرد رول و ورق به طور نورد گرم و سرد است.

۶. مدیریت عامل شرکت فولاد هرمزگان، فرزاد ارزانی بیرگانی نام دارد و سهام‌دار عمده این شرکت فولاد مبارکه اصفهان است.

۷. نماد شرکت فولاد هرمزگان در در بازار دوم فرابورس «هرمز» نام دارد.

۸. در دی ماه سال 99، چهارمین رکورد ماهیانه تولید تختال و به صورت پیوسته در پنج ماه رقم خورد.

۹. در کارخانه فولاد هرمزگان در حوزه‌های مختلف سایبری، فنی و مهندسی، اقتصادی، تامین، زیست محیطی و… اقدامات ویژه‌ای انجام شده است.

۱۰. تکمیل دستور عمل‌های تعمیراتی منطقه‌ای برای کاهش آسیب‌پذیری و بالا بردن آمادگی تجهیزات، همکاری و تقویت بومی‌سازی به خصوص برای قطعات حساس و استراتژیک، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی با هدف حمایت از توسعه دانش و تکنولوژی بومی ساخت قطعات، از اقدامات استراتژیک فولاد هرمزگان است.

۱۱. انجام فرایند مهندسی معکوس و تهیه دفترچه فنی ساخت، برنامه‌ریزی با صنایع و شرکت‌های نوردی به منظور تامین نیازهای داخلی و هدف گذاری سالیانه برای تولید محصولات فولادی جدید از دیگر استراتژی‌های این شرکت هستند.

مرتبط با : فولاد هرمزگان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز