یک یارانه جدید در دولت رئیسی؛ چه کسانی مشمول هستند؟

قیمت مرغ افزایشی شده و همین موضوع سبب شده تا دولت به دنبال راهکاری برای کنترل نرخ این محصول مصرفی باشد. اما این بار دولت این بار یارانه جدید را در قالب فروش مرغ تدارک دیده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، دولت برای رسیدن مرغ ارزان به دست مردم، تصمیم دارد تا این محصول را با قیمت آزاد از مرغداری‌ها بخرد و با نرخ دولتی به دست مصرف کنندگان برساند. در واقع ما به التفاوت این قیمت را از جیب خود بپردازد و به نوعی به مردم یارانه اعطا کند. اما کسانی امکان استفاده از این یارانه را دارند که مرغ منجمد می‌خرند و به طور کلی توانایی پرداخت همان مبلغ 27 هزار تومان را برای این محصول را دارند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

محسن سلامی، مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور، در گفت و گو با همشهری آنلاین این خبر را اعلام کرده است. به گفته سلامی، دولت خرید تضمینی مرغ را در تمام استان‌های کشور آغاز کرده، بنابراین تولیدکنندگان امکان مازاد تولید را دارند. در واقع طبق آخرین گفته‌ها و اطلاعات درباره این موضوع، مرغداران بخشی از مرغ تولیدی خود را در بازار آزاد می‌فروشند و سپس مازاد آن را هم با همان نرخ بازاری به دولت اعطا می‌کنند.

مبلغ یارانه جدید چقدر است؟

هم اکنون دولت مرغ مازاد تولید شده توسط مرغداری‌ها را با نرخ 30 هزار تا 33 هزار و 360 تومان به صورت گرم خریداری می‌کند. سپس این مرغ‌ها را در سردخانه نگهداری کرده و به صورت منجمد و با نرخ 27 هزار تومان به فروش می‌رساند.

اگر قیمت خرید مرغ همان 33 هزار تومان در نظر گرفته شود، یعنی دولت روی هر یک از این محصول مصرفی، 6 هزار تومان یارانه به مردم پرداخت می‌کند. با این حال، خیلی از مردم امکان خرید مرغ منجمد با نرخ دولتی را هم ندارند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “یک یارانه جدید در دولت رئیسی؛ چه کسانی مشمول هستند؟

  1. سعید گفته:

    خوب چکاریه 33هزارتومن بخره منجمدش کنه هزینه روی هزینه بعد مرغ یخی بده مردم 27هزارتومن همون مرغ گرم رو بده به مردم 27هزارتومن هم هزینه ش کمتره و دردسرش ومردم مرغ تازه استفاده کردن

  2. یارانه بگیر اعظم گفته:

    یعنی داریم از خوشی می‌میریم؛ از بس که این دولت می‌خواد به هر بهانه به ما یارانه بدهد. واقعا دستشون درد نکنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز