یارانه نقدی کارایی ندارد، به جای آن بُن بدهید!

لست سکند

محمدحسن قوامی، دبیر اجرایی خانه کارگر لارستان معتقد است که بن کارگری بهتر از یارانه نقدی و تزریق بی‌حساب و کتاب نقدینگی است، چراکه یارانه نقدی به مرور زمان بی‌ارزش می‌شود و به تورم دامن می‌زند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ حقوق و دستمزد، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس و به نقل از ایلنا، قوامی با اعلام اینکه دولت بر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی اصرار دارد و فساد گسترده در توزیع این ارز را بهانه قرار داده است، گفت: وقتی پای ارز دولتی در میان باشد و فاصله‌ این ارز با بازار آزاد بیش از ۲۵ هزار تومان باشد، رانت به وجود می‌آید. به همین دلیل است که عده‌ای برای گرفتن ارز دولتی، فجایع بسیاری برای اقتصاد به وجود آورده‌اند.

در همین زمینه بخوانید:

وی با یادآوری اینکه در گذشته کارگران در قالب بن کارگری، کالا و ارزاق را به قیمت دولتی دریافت می‌کردند، گفت: بن کالای کارگری به تورم دامن نمی‌زند، فساد ارز دولتی را به وجود نمی‌آورد و مهم‌تر آنکه وقتی میزان معینی کالا در ماه به کارگران اختصاص داده می‌شد، همواره آن مقدار کالا بر سر سفره کارگران دیده می‌شد، در صورتی که یارانه نقدی در طی سال‌های گذشته ارزش خود را از دست داده و کارایی لازم را ندارد.

راز آسمان پایتخت

دبیر اجرایی خانه کارگر لارستان با یادآوری اینکه دولت برای افزایش قیمت بنزین، ماهانه ۱۰۰ هزار تومان به هر فرد اختصاص داد، گفت: ۱۰۰ هزار تومان هیچ ارزشی ندارد و قیمت یک کیلو برنج است، درنتیجه بهتر آن بود که دولت به جای پرداخت مبلغ نقدی، کالابرگ در اختیار دهک‌های پایین و جامعه هدف یعنی کارگران و حقوق بگیران قرار می‌داد.

وی ادامه داد: در دولت احمدی نژاد، جهرمی، وزیر کار وقت، به دلیل کینه و عداوتی که با خانه کارگر داشت، تصمیماتی گرفت که به زیان جامعه کارگری بود. متاسفانه کارگران با دریافت پول نقد به جای بن کارگری، از ظرفیت بزرگِ استفاده از کالا و ارزاق به قیمت دولتی محروم ماندند و سفره‌هایشان خالی ماند.

قوامی تاکید بر اینکه امروزه یارانه نقدی هیچ ارزشی ندارد، گفت: قیمت یک کیلو برنج از ۹۰ هزار تومان عبور کرده است، بنابراین با یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی حتی نمی‌توان یک کیلو برنج خرید. به همین دلیل تاکید داریم که بن کارگری توزیع شود، زیرا در قالب توزیع بن کارگری مقدار معینی ارزاق عمومی با قیمت مناسب در ماه به کارگران اختصاص می‌یابد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز