یک روز زندگی در بزرگترین هواپیمای جهان (ویدیو)

لاکهید مارتین سی 5 گلکسی، یک هواپیمای بزرگ ترابری نظامی است که گنجایش بالایی دارد و می تواند بارهای سنگین را در مسافت های بین قاره ای جا به جا کند. این هواپیما در کنار لاکهید سی 141 استارلیفتر و بوئینگ سی 17 گلوبمستر III جزو بزرگ ترین هواپیماهای جهان هستند و می توانند بارهای بسیار حجیم را حمل کنند. در ادامه ویدیویی تماشا می کنید که شما را با هواپیمای غول پیکر لاکهید مارتین سی 5 گلکسی آشنا می کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

 

به گزارش کاماپرس، نیروی هوایی آمریکا هواپیمای لاکهید مارتین سی 5 گلکسی را از سال 1969 به کار گرفته است و از آن علاوه بر جنگ هایی مانند جنگ ویتنام، عراق، یوگوسلاوی و افغانستان، در عملیات امدادرسانی انسان دوستانه زیادی نیز استفاده شده است.

آریاک سفر

لاکهید مارتین سی 5 گلکسی، یک هواپیمای ترابری است که از چهار موتور توربوفن TF39 بهره می برد که زیر بال ها تعبیه شده اند، همچنین این هواپیما دارای 12 مخزن سوخت داخلی است که در داخل بال ها هستند و امکان سوختگیری هوایی نیز برای آن وجود دارد. این هواپیما علاوه بر عرشه بارگیری که به درازای خود هواپیماست، می تواند 80 سرنشین را در صندلی هایی که در انتهای فضای بار قرار دارد با خود حمل بکند. این هواپیما در حالتی که پر از بار باشد، برای برخاستن به یک باند 2500 متری احتیاج دارد و 28 چرخ اصلی آن، وزن زیادش را بر روی زمین توزیع می کنند.

پربازدیدترین ویدیوها را ببینید:

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

3 دیدگاه برای “یک روز زندگی در بزرگترین هواپیمای جهان (ویدیو)

  1. مصطفی گفته:

    اینهمه قدرت داره به زانو در می آد …عین دایناسوری که با مغز کوچکش و با هیکل گنده اش فقط برای خوردن و بلعیدن آفریده شده ….هر روز جنگ نظامی آمریکا با این سلاحهای گنده و بزرگی که طراحی شده علاوه بر مصرف چند کیلو تن انرژی هسته ای نیاز به مصرف ۱۵دمیلیون بشکه نفت خاص داره ….

  2. dehghan گفته:

    این فناوریها و این پیشرفت آمریکایی همه با چپاول و دزدی و خون ریزی و کشتار و تصرف و به یغما بردن ثروت ممالک دیگه حاصل شده و فخر فروختن نداره همین جوری که الان داره منابع سوریه و یمن چپاول می‌کنه این همه منابع طلا و سایر منابع معدنی چپاول کردن قبلاً مدت پنجاه سال منابع ایران بردن این دیگه دزدی آشکار هست با استثمار دیگران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز