جنگنده اف ۳۲ ؛ زشت ترین جت شکاری که تاکنون ساخته شده است (ویدیو)

جنگنده اف 32 یک هواپیمای کانسپت است که به منظور پیوستن به ناوگان جنگنده های شکاری توسط شرکت بوئینگ طراحی شده بود و در رقابت با کانسپت جنگنده ایکس 35 لاکهید مارتین شکست خورد و از گوی رقابت خارج شد. گفتنی است ایکس 35 بعدها توسط کمپانی لاکهید مارتین توسعه یافت و به جنگنده اف 35 لایتنینگ II تبدیل شد. در ادامه ویدیویی تماشا می کنید که جت جنگنده اف 32 را به شما معرفی می کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، کمپانی بوئینگ در سال 1999 یک نمونه از کانسپت اف 32 را تولید کرد و در سپتامبر سال 2000 آن را مورد آزمایش قرار داد. در این پرواز آزمایشی، اف 32 پس از پیمودن مسافتی معادل 670 متر توانست به سرعت 280 کیلومتر بر ساعت برسد و تیک آفش را انجام بدهد. کمی پس از تیک آف، یک نشتی در سیستم هیدرولیک تشخیص داده شد و طول این پرواز که قرار بود 30 تا 40 دقیقه باشد به 20 دقیقه کاهش یافت. در خلال این پرواز، اف 32 به سرعت 200 گره دریایی (370 کیلومتر بر ساعت) دست یافت و توانست زاویه حمله 13 درجه را به خودش بگیرد. با این که طول پرواز کاهش یافته بود ولی تقریباً 80 درصد از مواردی که قرار بود مورد آزمایش قرار بگیرند با موفقیت آزمایش شدند. تأمین نیروی پیشران این هواپیمای آزمایشی بر عهده موتور توربوفن جنگنده اف 22 بود که از نوع F119-PW-614C است.

آریاک سفر

پربازدیدترین ویدیوها را ببینید:

انتهای پیام

مرتبط با : بوئینگ
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

5 دیدگاه برای “جنگنده اف ۳۲ ؛ زشت ترین جت شکاری که تاکنون ساخته شده است (ویدیو)

    • وحید گفته:

      پس ما چرا داریم انقدر براتولید موشک و سلاح و جنگ افزاربرای دفاع از این آب و خاک مقدس هزینه میکنیم،یادمان باشه،تسلیحات بروز و پیشرفته با نیروهای وطن پرست باایمان ب پروردگار=درهم کوبیدن دشمنان ایران عزیز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز