یارانه 45500 تومانی در یک یارانه جدید ادغام می‌شود

لست سکند

یارانه نقدی 45 هزار و 500 تومانی به یادگار مانده از دولت نهم و دهم در صورت پیروزی یکی از نامزدهای ریاست جمهوری در یک یارانه جدیدی ادغام می شود.

به گزارش کاماپرس، یکی از مباحث مورد توجه و حساس در انتخابات پیش رو برای  بسیاری از اقشار جامعه فارغ از هر نوع گرایش سیاسی تفاوت رویکرد نامزدها به موضوع کمک های دولتی و یارانه ها خصوصا یارانه نقدی است.

در 8 سال دولت های یازدهم و دوازدهم یارانه‌نقدی 45 هزار و 500 تومانی به یادگار مانده از دولت های نهم و دهم – دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد – با وجود تورم شدید، بدون تغییر باقی ماند و گرچه یارانه‌های دیگری مثل یارانه معیشتی بنزین به برخی اقشار تعلق گرفت ، نحوه گزینش اقشاری که مشمول یارانه های جدید شدند مورد اعتراض اقشار گسترده دیگری که از این یارانه ها محروم مانده بودند، شد.

در تازه ترین تحول یکی از نامزدهای انتخابات 1400 از یارانه جدیدی سخن گفته است که نه تنها یارانه‌نقدی 45 هزار و 500 تومانی بلکه تمام یارانه ها را در خود ادغام می کند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره طرح یارانه‎‌ای خود چنین توضیح داده است؛ طرح من مبتنی بر پرداخت یارانه‌۴۵۰ هزار تومانی است به این معنی که کل یارانه‌دریافتی مردم از قبلی تا جدید در مجموع به۴۵۰ هزار تومان افزایش می یابد.

راز آسمان پایتخت

منابع تامین یارانه‌جدید 450 هزار تومانی

بنا به اعلام باشگاه خبرنگاران جوان محسن رضایی که پیش از این نیز سابقه نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری را دارد اما در دوره های قبلی نامزدی ریاست جمهوری وعده افزایش یارانه‌نداده بود این بار در مورد طرح خود می گوید: از دو محل صرفه‌جویی، منابع یارانه‌۴۵۰ هزارتومانی به دست می‌آید یکی صرفه‌جویی یارانه‌هایی که ثروتمندان از بنزین به دست می‌آورند، که آن را قطع می‌کنیم و این ۴ میلیارد دلاری که از کل یارانه‌های بنزین، گازوئیل، آب، برق و… می‌شود را به ۴۰ میلیون نفر می دهیم. ضمنا ارز‌های ۴۲۰۰ تومانی که به دست واسطه‌ها می‌رود و نهاده می‌خرند و با قیمت گزاف می‌فروشند را آزاد می‌کنیم و از آن برای پرداخت یارانه استفاده می کنیم.

محسن رضایی معتقد است با پرداخت یارانه‌جدید ۴۵۰ هزارتومانی هیچ یک از قیمت‌ها افزایش نمی‌یابد و فشار هم به بودجه دولت وارد نمی‌شود چراکه اصلا به بودجه دولت دست زده نمی شود.

اخبار و مطالب مهم را بخوانید:

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز