یارانه 2 میلیون و 650 هزار تومانی که ناشناخته مانده است

سازمان تامین اجتماعی یک یارانه به مبلغ بیش از 2 میلیون و 650 هزار تومان به برخی خانوارها پرداخت می کند که این یارانه عجیب تاکنون چندان معرفی نشده و ناشناخته مانده است.

به گزارش کاماپرس، از دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد کشور مردم ما با مقوله ای به نام یارانه نقدی آشنا شدند. قضاوت این که یارانه نقدی خوب است یا بد ، در مقاله ها و گزارش های تخصصی فراوانی به نقد کشیده شده و قصد پرداختن به آن را نداریم اما افزایش کمک های دولتی به مردم نشانه واضحی از افزایش فقر و نیاز اقشار مردم به کمک های دولتی برای گذران زندگی است.

ایران در حال حاضر به سرزمین انواع یارانه ها – از یارانه نقدی 45هزار و 500 تومانی گرفته تا یارانه معیشتی و یارانه‌های مناسبتی مثل یارانه ماه رمضان یا وام قرض الحسنه 1 میلیون تومانی دوران کرونا و … – تبدیل شده بدون آن که این یارانه‌ها تاثیر آنچنانی در بهبود زندگی اقشار کم درآمد داشته باشد. در میان این یارانه‌ها، یارانه 2 میلیون 650 هزار تومانی هم از سوی سازمان تامین اجتماعی پرداخت می شود که تاکنون چندان به آن پرداخته نشده است.

تجارت نیوز در گزارشی با تیتر فرعی ؛ یارانه‌مرگ؛ ۲میلیون تومان به قلم خانم مهفام سلیمان بیگی به این کمک دولتی پرداخته و در بخشی از این گزارش نوشته است؛ طبق بند ۱۸ ماده ۲ قانون تامین اجتماعی کمک هزینه کفن و دفن مبلغ مقطوعی است که برای تامین هزینه‌های مربوط به کفن و دفن بیمه شده، در مواردی که خانواده او این امر را به عهده می‌گیرند، به بازماندگان وی پرداخت می‌شود. این وام معادل یک ماه حداقل حقوق( دو میلیون و ۶۵۵ هزار تومان) است.

بر اساس این گزارش برای دریافت مبلغ مذکور که تجارت نیوز عنوان یارانه‌مرگ را برای آن برگزیده مدارکی لازم است که عبارتند از دفترچه درمانی متوفی، گواهی فوت بیمه شده، مستندات و مدارک مربوط به کفن و دفن (فاکتور و …).

آریاک سفر

در این گزارش تصریح شده است که کمک هزینه 2 میلیون و ۵۰۰ تومانی سازمان تامین اجتماعی درحالی به بازماندگان پرداخت می‌شود که هزینه های فوت یک نفر بسیار بیش از این مبلغ است و برای کثال قیمت رسمی اعلام شده برای قبر به ۲۰ میلیون تومان رسیده و حتی شنیده‌های غیررسمی حکایت از قبرهای ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی دارند!

اخبار پربازدید را بخوانید:

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار و گزارش های جذاب و مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “یارانه 2 میلیون و 650 هزار تومانی که ناشناخته مانده است

  1. مرتضی گفته:

    واقعا چرت نوشتی. به عینک دیگه بزن رو عینکی رو چشاته درست اطرافتون ببین. خیلی از کشورا یارنه که میدن هیچ تورم هم ندارن! دستوری مطلب ننویس اون دنیا باید جواب بدی بدبخت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز