یارانه 13 میلیونی مثبت 3 برای زوج‌های یکی از استان‌های کشور(جزئیات)

یارانه نقدی
لست سکند

پرداخت نوعی یارانه یا کمک دولتی به زوج های جوان یکی از استان های کشور به صورت آزمایشی آغاز شده است. این کمک دولتی در مجموع 13 میلیون تومان است.

به گزارش کاماپرس، ایران در بحران جمعیتی به سر می برد و از این پس شاهد سیاست های تشویقی برای افزایش فرزندآوری زوج ها خواهیم بود. به نظر می رسد در گام اول مسئولیت ترغیب زوج های جوان به فرزندآوری به ستاد اجرایی فرمان امام و یکی از زیرمجموعه های آن به نام بنیاد 15 خرداد سپرده شده باشد تا این بنیاد با پرداخت انواعی از یارانه و کمک های دولتی ، وضعیت معیشتی زوج ها را بهبود بخشد و دغدغه های مالی ناشی از تولد فرزند و افزایش هزینه ها را کاهش دهد.

سیدعبدالله ارجائی مدیرعامل بنیاد ۱۵خرداد از آغاز اجرای این طرح که از آن به عنوان طرح “مثبت۳” یاد کرده است خبر داده و تصریح کرده است که این طرح در حال حاضر به صورت آزمایشی در استان قم اجرا می شود.

این مقام مسئول در بنیاد 15 خرداد همچنین در تشریح این طرح بیان کرد: بر اساس این طرح پس از تولد فرزند چهارم در خانواده، یک میلیون تومان هدیه به محض تولد فرزند به مادر، دو میلیون تومان سهام به فرزند، بیمه تکمیلی دو ساله مادر و کودک و ۱۰ میلیون تومان بسته معیشتی ارزاق از جمله شیرخشک، مواد غذایی و پوشک به انتخاب پدر اهداء می‌شود.

اخبار مهم و پربازدید را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

به گفته ارجائی، عملیاتی شدن این طرح به صورت آزمایشی در استان قم و با همکاری استانداری قم آغاز می‌شود و به زودی به صورت سراسری در کل کشور گسترش خواهد یافت.

وی با اعلام حمایت تسهیلاتی از زوج های نابارور خاطرنشان کرد: در راستای حل بحران جمعیت و حل مشکل ناباروری زوج های جوان،  ۱۰ هزار زوج نابارور را تحت پوشش قرار خواهیم داد که متقاضیان باید در سامانه جامع خدمات  ۱۵۴۲.IRثبت نام کنند و در این طرح به هر خانواده ۱ میلیون تومان بلاعوض جهت درمان و ۱۰ میلیون تومان وام با کارمزد ۴٪ تعلق می‌گیرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “یارانه 13 میلیونی مثبت 3 برای زوج‌های یکی از استان‌های کشور(جزئیات)

  1. عبدالله بامدی گفته:

    سلام من کارگر شهرداری هستم سه فرزند دارم که محصلند تو خرج این دوتا موندم گوشی ندارن تو کلاسهای آنلاین شرکت کنن بعد شما میگید فرزند من به گوربابام میخندم چنین کاری بکنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز