یارانه 100 هزارتومانی خوب است و یارانه 120 هزار تومانی بد!

دولت در حالی با پرداخت یارانه 120 هزار تومانی مصوب مجلس مخالفت می کند که خود در تدارک پرداخت یارانه 100 هزار تومانی است.

به گزارش کاماپرس، اختلاف بین دولت و مجلس بر سر مباحث مختلف امری طبیعی و تا حدودی قابل پذیرش است اما این که این اختلاف به موضوع مهمی همچون معیشت مردم کشیده شود و بر سر اجرای طرح هایی که می تواند فشار گرانی را – هر چند اندک – از دوش مردم بردارد، چندان پسندیده نیست.

موضوع بر سر یارانه ای است که دولت روز گذشته توسط رئیس جمهور از آن خبر داده است.حسن روحانی رئیس جمهور طرحی دارد که بر اساس آن روز شنبه اول آذرماه بسته کمک معیشتی یا همان یارانه 100 هزار تومانی در ستاد ملی کرونا تصویب می‌شود.

به گفته روحانی، این یارانه در ۴ ماه یعنی ماه های آذر، دی، بهمن و اسفند ماهانه به ازای هر نفر ۱۰۰ هزار تومان به مشمولان که یک سوم اقشار جامعه هستند پرداخت می شود.

موازی کاری دولت و مجلس در موضوع یارانه 

آریاک سفر

این درحالیست که دولت بارها از طرح مشابه ای که مجلس تدوین کرده و قرار است بر اساس آن 120 هزارتومان کمک معیشتی برای خرید اقلام اساسی به خانوارهای کم درآمد پرداخت شود، انتقاد کرده و آن را تورم زا دانسته بود.

از طرفی دولت اعلام می کرد منابع لازم برای پرداخت یارانه 120 هزار تومانی را ندارد و در طرح مجلس نیز به نحوه تامین منابع اشاره نشده است. اکنون مجلس طرح خود را اصلاح کرده و شورای نگهبان هم آن را تایید کرده است. بنابراین دولت باید قانون را اجرا کند اما به نظر می رسد دولت راه خود را می رود و شاید یارانه 100 هزار تومانی را به یارانه 120 هزار تومانی مجلس ترجیح می دهد. ضمنا دولت نیز درباره منابع پرداخت یارانه 100 هزار تومانی سخنی نگفته است.

اخبار مهم روز را بخوانید:

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
نرم افزار حسابداری
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز