یارانه ۱۰۰ هزار تومانی و دو نکته مهم درباره آن

یک سوم از مردم جامعه که حقوق ثابت نمی گیرند برای مدت چهار ماه یارانه ۱۰۰ هزار تومانی کمک معیشتی دریافت می کنند.

به گزارش کاماپرس، از روز شنبه اول آذرماه محدودیتهای جدیدی اعمال می شود که براساس آن خیلی از مشاغل و کسب و کارها باید دو هفته تعطیل باشند. این محدودیتها به گفته خودر رئیس جمهور باعث می شود مردم فشار اقتصادی بیشتر تحمل کنند. خیلی از کارگران روز مزد و مغازه داران و خیلی از اصناف درآمد روزانه ای دارند و حتی یک روز کار نکردن و نداشتن درآمد ضرر زیادی به آنها می زند.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

حسن روحانی در جلسه روز چهارشنبه هیئت دولت اعلام کرد:« دولت باید با در نظر گرفتن کمک‌هایی بخشی از این مشکلات را کاهش دهد. قبلا می‌گفتیم فشار روی کسانی است که حقوق ثابت‌بگیر هستند اما در شرایط کنونی اگر ادارات تعطیل شوند، حقوق‌شان را می‌گیرند. امروز مشکل کسانی هستند که حقوق ثابت نمی‌گیرند و باید با کسب‌و‌کارشان و خدماتی که ارائه می‌دهند، درآمدی کسب کنند.»

طبق گفته های رئیس جمهور این بسته معیشتی جدید روز شنبه در ستاد ملی کرونا، تصویب می‌شود. البته روحانی در این جلسه از پرداخت یک وام یک میلیون تومانی به ۱۰ میلیون خانوار هم خبر داد.

آریاک سفر

۱-چه کسانی مشمول دریافت یارانه ۱۰۰ هزار تومانی هستند؟

بر این اساس این طرح جدید اگر جامعه هدف این بسته معیشتی یارانه بگیران باشند، حدود ۸ میلیون نفر مشمول آن خواهند شد و اگر کل ایرانیان در این طرح در نظر گرفته شوند، ۲۶ میلیون نفر، این بسته کمک معیشتی را دریافت می کنند.

۲-یارانه از چه زمانی پرداخت می شود؟

افرادی که مشمول این کمک می‌شوند، در ماه‌های آذر، دی، بهمن و اسفند ماهانه به ازای هر نفر ۱۰۰ هزار تومان می‌گیرند. اما هنوز زمان مشخصی برای پرداخت یارانه آذرماه اعلام نشده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “یارانه ۱۰۰ هزار تومانی و دو نکته مهم درباره آن

  1. رها گفته:

    با‌این خبر از فردا دیگه صنف سبزی فروش تاجوراب فروش و تا بگیر تا اخر .قیمتها رو حداقلش دو برابر نکنند خواب به چشمشون نمیاد میشه لطف کنید هیچی ندید هیچی نگید هیچ کاری نکنید به خدا راحت تریم داریم زندگیمون رو میکنم

  2. کسری گفته:

    یعنی ممکنه واس همه مردم نباشه چون گفتید ۲۶ ملیون نفر……ما حداقلش ۸۰ جمعیت رو داریم…. عجب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز