یارانه ماه رمضان 1400 بر اساس تعداد اعضای خانوار پرداخت می‌شود(جزئیات مبلغ + زمان واریز)

لست سکند

بر اساس آخرین اخبار منتشر شده در رسانه‌ها و شبکه های اجتماعی مبلغ یارانه ماه رمضان از 55 هزار تومان تا 205 هزار تومان بر اساس تعداد اعضای خانوار متغیر است و در مورد زمان پرداخت این یارانه نیز بر اساس اطلاع رسانی های انجام شده تا پایان هفته جاری واریز انجام می شود.

به گزارش کاماپرس، بودجه تخصیصی برای یارانه ماه رمضان 1400 بالغ بر 25 هزار میلیارد ریال است و این یارانه به 60 میلیون نفر از اقشار کم درآمد تعلق خواهد گرفت. پیش از این برآوردهایی از مبلغ 40 تا 100 هزار تومانی مبلغ این یارانه به ازای هر فرد منتشر شده بود اما طبق آخرین اطلاعات منتشر شده مبلغ یارانه مذکور در خانوارهای یک تا پنج نفره متفاوت خواهد بود.

جداول و پست های منتشر شده در شبکه های اجتماعی و سایت ها به نقل از هیات دولت حکایت از آن دارد که مبلغ پرداختی به خانوارهای یک نفره 55 هزار تومان ، دو نفره 103 هزار تومان، سه نفره 138 هزار تومان ، چهار نفره 172 هزار تومان ، پنج نفره و بیشتر 205 هزار تومان است. در واقع مبلغ یارانه رمضان 1400 در خانوارهای یک تا پنج نفره منطبق با یارانه معیشتی بنزین خواهد بود.

در مورد زمان واریز یارانه رمضان نیز بر اساس تازه ترین اخبار این یارانه از امروز چهارشنبه 25 فروردین ماه 1400 تا پایان هفته جاری به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.

آخرین خبر:

راز آسمان پایتخت

سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرد: یارانه ماه رمضان که مبلغ آن مطابق با یارانه معیشتی است، ساعت ۲۴ امشب به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

اگر یارانه ماه رمضان به ما تعلق نگرفت علت چه بوده است؟

دولت برای تخصیص یارانه ماه رمضان شرایط خاصی در نظر گرفته و ممکن است برخی خانوارها با وجود درآمد پائین مشمول این یارانه نشوند. برای مثال افرادی که ارزش خانه  مسکونی آنها بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان باشد مشمول دریافت یارانه رمضان قرار نمی گیرند. این در حالیست که بر اثر تورم قیمت مسکن بسیار افزایش یافته و قیمت منزل مسکونی بسیاری از خانوارهای کم درآمد حتی در محلات پائین شهرها بیش از یک میلیارد و 200 میلیون تومان است.

شایان ذکر است شرایط در نظر گرفته شده برای یارانه ماه رمضان انتقادات فراوانی را به دنبال داشته و منتقدان اظهار می کنند مشمولان این یارانه نیز همچون مشمولان یارانه معیشتی بنزین بدون در نظر گرفتن معیارهای صحیح و به صورتی غیرعادلانه گزینش شده اند.

اخبار مهم و پربازدید را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “یارانه ماه رمضان 1400 بر اساس تعداد اعضای خانوار پرداخت می‌شود(جزئیات مبلغ + زمان واریز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز