یارانه ماه رمضان امسال 400 هزار ریال است؟

لست سکند

بر اساس آنچه رسانه‌ها از مصوبه ستاد ملی مقابله باکرونا منتشر کرده‌اند تخصیص مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال به ۶۰ میلیون نفر از مشمولان طرح معیشتی خانوار در ماه رمضان قطعی شده اما با توجه به بودجه تخصیص داده شده به این یارانه ، مبلغ آن که پیش از این گمانه زنی هایی درباره 100 هزار تومانی بودن آن منتشر شده بود، افزایش می یابد.

به گزارش کاماپرس، وقتی حسن روحانی رئیس جمهور اواسط هفته پیش در جلسه هیات دولت از تخصیص بسته حمایتی ماه رمضان به 60 میلیون نفر از اقشار کم درآمد خبر داد برخی رسانه ها مبلغ این یارانه مناسبتی را بدون ارائه هر گونه محاسبه و منبع 100 هزار تومان برآورد کردند.

کاماپرس نیز با اشاره به گزارش های رسانه های دیگر خبری در این زمینه با همین تیتر منتشر کرد. اکنون به نظر می رسد با تخصیص 25 هزار میلیارد ریال به این یارانه ، برآورد اولیه درمورد 100 هزار تومانی بودن مبلغ آن تا حد زیادی زیر سوال رفته است.

مبلغ یارانه در صورت تقسیم مساوی بودجه یارانه چقدر است؟

به بیان روشن‌تر، چنانچه بودجه تخصیصی یعنی 25 هزار میلیارد ریال به صورت مساوی بین 60 میلیون نفر مشمولان طرح معیشتی خانوار قرار گیرد مبلغ تعلق گرفته به هر فرد بیش از 400 هزار ریال – حدود 41 هزار تومان – است.

راز آسمان پایتخت

البته منابع رسمی تاکنون پرداخت کل بودجه تخصیص یافته به این یارانه – 25 هزار میلیارد ریال – به صورت مساوی بین 60 میلیون نفر را تائید نکرده اند و امکان دارد این بودجه به صورت نامساوی و بر اساس طبقه بندی های خاص دیگر بین مشمولان توزیع شود.

یارانه ماه رمضان به کدام سرپرستان خانوار تعلق می گیرد؟

پیش از این نیز درباره مشمولان یارانه معیشتی بنزین که اکنون یارانه ماه رمضان نیز به همان افراد تعلق می گیرد اطلاع رسانی هایی شده است. برای مثال بر حسب آنچه دولت اعلام کرده ظاهرا کسانی یارانه معیشتی بنزین می گیرند که دارای واحد مسکونی، شغل و خودرو به طور همزمان نباشند و یا دارای دو واحد ملکی نباشند و یا ارزش ملک آنها در تهران و کلان‌شهرها 1از میلیارد و 200 میلیون و در شهرهای کوچک از 900 میلیون کمتر باشد.

خیلی ساده می توان این طور جمع بندی کرد که اگر شما پیش از این یعنی از آذرماه 98 یارانه معیشتی بنزین دریافت می کردید یارانه ماه رمضان هم به شما تعلق می گیرد و درغیراین صورت شما از جاماندگان این یارانه محسوب می شوید.

پرداخت یارانه رمضان به صورت عادلانه ؛ انتظار بزرگ افکار عمومی از دولت

اطلاع رسانی‌های جسته گریخته و قطره چکانی در مورد یارانه ماه رمضان 1400 علاوه بر مشخص نبودن مبلغ و زمان دقیق واریز یارانه مذکور یک انتقاد جدی دیگر را نیز در پی داشته و آن تخصیص این یارانه به مشمولان یارانه معیشتی است.

یادآوری می‌شود مشمولان معیشتی کرونا بعد از افزایش قیمت بنزین در آبان 1398 توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بر اساس معیارهای این وزارتخانه از میان اقشار مختلف گزینش شدند و اعلام شد تعداد این مشمولان در مجموع 60 میلیون نفر است اما این گزینش با انتقادات گسترده ای مواجه بوده است.

برای مثال بسیاری از افراد کم درآمد با داشتن یک واحد مسکونی کوچک که در آن سکونت داشتند مشمول یارانه معیشتی نشدند و یا بسیاری از بازنشستگان و کارگران حداقل بگیر مشمول این یارانه نشدند و اعتراض آنها هم به جایی نرسید.

اکنون افکار عمومی در انتظار اطلاع رسانی دقیق تر در مورد مبلغ یارانه ماه رمضان و همچنین پرداخت این یارانه به صورت عادلانه بین اقشار کم درآمد است.

اخبار مهم و پربازدید را بخوانید:

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

8 دیدگاه برای “یارانه ماه رمضان امسال 400 هزار ریال است؟

  1. محمد گفته:

    سلام کو گوش شنوا قلب بزرگ وبدون هرس وطمع مال دنیا وکو انسانی که بیت والمال دردست اوباشد واو مانند امامش علی (ع)عادل باشد .نیست همچین کسی فقط باید منتظر باشیم تاصاحب واقعی کشورمان ایران وکل دنیاظهور کنید یامهدی ادرکنی

  2. محمد گفته:

    سلام اقای بازنسته طمع کاری کار شیطان است شما درحال حاظر هم حقوق ثابت دارین وهم بیمه تامین دارین وهم هم شما وهم نگهبان مجتمع ویا مسافرکشی مکنید اخه چقدر باید انسان طمع کارباشید یکمی هم به فکر ان خانواده هایی باشید که نه حقوق ثابت ونه حقوق غیر ثابت دارن نه بیمه دارن ونه نگهبانند ونه مثل شما دارای درامد دوم وشغل دوم هستند ونه مثل شما ماشینی دارند که مسافرکشی کنند شما هرروز خدا درخانه هایتان برای صبحانه مفصل ونهارو شام غذای گرم انچنانی میخورید ولی خداشاهده خانواده هایی هستند که درروز یک وعده غذارو به زرور پیدامیکنند ونه انهم اگر به شما بدن بگن بخورین نمیخوردی پس به حق خود قانع باشید وشکر گزار خدا باشید وبگزارید دولت به این ملت بی بزاعت کمک کنه وحق اینهارو هم پایمال نکنید به خداقسم این بلایی راکه خدانازل کرده باید درس عبرتی برای شما ومن شود افسوس که عبرت که نمیگیریم هیچ روز به روز بتر هم میشویم یک روزی میشود که خداراچنان باکارهایمان وطمع کاریهایمان به خشم میاوریم که با فرستادن یک مرضی هرچه انسان طمع کار وهریسی وبخیلی دردنیا هست درعرض یک روز به درک واصل کنید پس بیاید به خودمان بیاییم وشکر گزار این نعمتی که خدا به ماداده باشیم ومدافع حق وحقوق ودستگیر وکمک حال ان عده مردانی باشیم که هرروز خدا شرمنده اهلو عیال خویش هستند ونمیتوانند کاری را پیش ببرند چون این مردان هرکجا رانگاه میکنند خدارو میبیند وهمیشه محتاجند ولی چون نسبت به عابروی خود حساسند وحاضرند ازفرط گرسنگی وبی پولی بمیرند ولی دست جلوی کسی جز خداوند بخشنده دراز نکنند بالاخره روزی میرسد که خداوند چنان زندگانی بر اینان میبخشد که غرق در مال دنیا میشوند وهیچ وقت ایشان نمیتوانند تک خوری کنند چون درذات ایان خداوند بخشندگی را درعوض صبرو تحملشان به پاداش داده است بزرگواران وعزیزان اگر از طرف من نسبت به شما جسارتی شده به بزرگی خودتان ببخشید وحلالم کنید ممنون از شما یامهدی ادرکنی

  3. هادی گفته:

    از آقای روحانی و کسانی که بعد از این بزرگوار رییس جمهور میشوند ، عاجزانه خواستاریم ، تا به فکر کارگران ساختمانی و سر گذرها ، زیاد باشند ، الان خدا رو خوش میاد ، حق.بیمه کارگران ساختمانی ، که در سال 1399 ، 160000 بوده ، یکدفعه ای بیاد تو سال 1400ّ، بشه 230000 تومان ، یعنی 70000 تومان افزایش حق بیمه. خوب چه افزایشی ، این کارگر اون 160000 تومان سال قبل رو به زور میداد ، الان از کجا ، تو این اوضاع بیکاری و کرونایی بره 230000 تومان بده ، به دادمان برسید ، به فریادمان برسید .

  4. امیرحسین گفته:

    چطوری حساب میکنید 25 هزار میلیارد تقسیم بر 60 میلیون به ریال میشه 416 هزار ریال، یعنی 41 هزار و 600 تومان

  5. کیوان عزیزی گفته:

    آقا حقوق رو نمیخوام اضافه کنی ای هوار از دست شما آقا یک میلیون حقوق رو اضافه میکنید از اون ور هر چی چیزه ۱۰۰ برابر گران میشه این یعنی چی مسخره کردین.اقا من با ۲۲۰۰ حقوق میگیرم نامردین خودتان بیان با این حقوق و دو بچه یعنی خانواده ۴ نفره رو یک ماه اداره کن لعنت بهتون.کیوان از کرماشاه

  6. دانیال گفته:

    یک خانواده دونفری که خیلی ساده ومعمولی زندگی کنن ماهی دو عدد مرغ و نیم کیلو گوشت مصرف کنن وماهی ٨٠٠هزار تومن اجاره بدین وآرزوی وسیله وخانه ومسافرت ومهمانی وخرید لوازم را به گور ببرند نمیتوانند با کمتر از پنج میلیون در ماه زندگی کنن حالا حساب کنید که تمام کارفرماها میگن طبق قانون کار میدیم ولی در اصل خیلی کمتر میدن اول کار یک رسید میگیرن که کلیه مطالبات را دریافت کرده ام تا هم از بیمه حرف میزنی اخراجت میکنن . اینجور زندگی یعنی مرگ تدریجی مخصوصا یک خانواده چهار نفری بادر امد ماهی زیر سه میلیون تومن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز