وام 300 میلیونی با سود 9 و 18 درصدی به چه شرطی پرداخت می‌شود؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

با گذشت یک ماه از سال بانک ها در حال تعیین تکلیف افزایش سقف وام های خود هستند و یکی از بانک های مهم کشور نیز سقف وام 250 میلیونی خود را به 300 میلیون افزایش داده است اما دریافت این وام شرایطی دارد.

به گزارش کاماپرس، اگر مالک یا یکی از ورثه شریک در خانه ای کلنگی هستید با توجه به گرانی افسارگسیخته قیمت ملک در تهران و سراسر کشور، شما بسته به این که متراژ ملک چقدر است و منطقه ای که این ملک در آن قرار دارد کجاست و همچنین موقعیت ملک مذکور – که امکان تبدیل بخشی از کاربری ملک به تجاری را ایجاد کند یا خیر – احتمالا صاحب یک ثروت میلیاردی هستید.

این ثروت در صورت نوسازی این ملک کلنگی چند برابر می شود و اگر نقدینگی لازم برای این کار را هم نداشته باشید می توانید روی می توانید روی دریافت وام 300 میلیونی بانک مسکن که بخشی از آن سود 9 درصدی دارد و بخشی دیگر با سود 18 میلیونی به شما تخصیص داده می شود، حساب کنید.

بر اساس اعلام روزنامه شرق یکی از اعضای هیئت‌ مدیره بانک مسکن از افزایش وام نوسازی بافت فرسوده برای سازندگان حرفه‌ای به ۳۰۰ میلیون تومان در تهران خبر داده است .

محمدحسن علمداری تصریح کرده است: سال 1399‌ برای نوسازی خانه های کلنگی (احیای بافت‌های فرسوده) با استفاده از روش‌های نوین ساخت‌وساز ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شد که سالجاری یعنی سال 1400 مبلغ این وام به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

راز آسمان پایتخت

اخبار مهم و پربازدید را بخوانید:

شرط اساسی دریافت وام 300 میلیونی

بنابراین شرط مهم دریافت این وام این است که از روش های نوین ساخت و ساز استفاده کنید. منظور از روش های نوین ساخت و ساز به طور کلی استفاده از مصالح جدید و روش های نوین مهندسی است که واحدهای مسکونی را در برابر زلزله مقاوم کند و مصرف انرژی را در آنها به حداقل برساند.

علمداری افزوده است: بانک مسکن در تهران و کلان‌شهرها ۵۰ میلیون و در سایر شهرها ۴۰ میلیون تومان وام بافت فرسوده با سود ۹ درصد پرداخت می‌کند.

وی گفته است: مابقی تسهیلات مورد نیاز برای بافت فرسوده – که در تهران مبلغ 250 میلیون تومان خواهد بود –  با سود ۱۸ درصد به متقاضیان پرداخت می‌شود.

شایان ذکر است وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی بخش مسکن و بانک مسکن به عنوان بانک عامل در حوزه ساخت و ساز در تامین مالی بودجه لازم برای پرداخت این وام مشارکت دارند و بنا به گفته محمود محمودزاده معاون این وزارتخانه  بودجه تخصیص داده شده به این وام حدود۳۶۰ هزار میلیارد تومان است که امکان پرداخت تسهیلات به ۱ میلیون و 200 هزار متقاضی را فراهم می کند.

 

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز