یارانه جدید کالا در آستانه اجرا/شمارش معکوس تخصیص یارانه 120 هزار تومانی

لست سکند

رئیس مجلس شورای اسلامی از برداشته شدن گام های نهایی یارانه تامین کالای اساسی خبر داد و اظهار کرد: به زودی با همراهی مدیران اجرایی، تامین کالا‌های اساسی خانوار‌ها آغاز می شود.

به گزارش کاماپرس، یارانه کالای اساسی که برخی آن را به بازگشت کوپن به صورت الکترونیکی به عرصه اقتصاد کشور یاد می کنند به گام های نهایی رسیده و شمارش معکوس برای تخصیص یارانه ای که برای اقشار کم درآمد به معنی امکان خرید 120 هزار تومان  کالای اساسی است، آغاز شده است.

امروز نیز قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی بر آغاز قریب الوقوع این طرح تاکید کرد و اظهار داشت: همان گونه که رهبر انقلاب  نیز بر ضرورت حمایت معیشتی از مردم به خصوص اقشار کم درآمد و آسیب پذیر تاکید دارند؛ مجلس در گام‌های پایانی اجرایی سازی طرح حمایت معیشتی از مردم است و با تفاهم با دولت نخواهیم گذاشت در شرایط دشوار معیشتی مردم احساس کنند که در میان مشکلات تنها هستند و کسی در اندیشۀ کوچک شدن سفرۀ آن‌ها نیست.

وی تصریح کرد: به زودی با حفظ کرامت ملت شریف و سرافراز ایران با همراهی مدیران اجرایی تامین کالا‌های اساسی خانوار‌ها آغاز می شود.

نکات مبهم در مورد یارانه کالای اساسی

راز آسمان پایتخت

با وجود قریب الوقوع بودن اجرای طرح حمایت معیشتی از اقشار آسیب پذیر برخی جزئیاتی که تاکنون درباره این طرح منتشر شده با پرسش ها و انتقاداتی مواجه بوده است. مهم ترین انتقاد به این طرح این است که دایره شمول این یارانه بر اساس گفته های نمایندگان مجلس به افرادی که پیش از این – بعد از افزایش قیمت بنزین – شامل کمک معیشتی شده اند ، می شود و این درحالیست که در شرایط تورمی کنونی اقشاری که به یارانه کالایی نیاز دارند بسیار بیشتر از گذشته شده است.

در این باره بیشتر بخوانید:

همچنین در مورد مبلغ 60 هزار تومانی و 120 هزار تومانی این یارانه  – 120 هزار تومان برای دهک های بسیار کم درآمد و تحت پوشش سازمان های حمایتی و 60 هزار تومان برای اقشار آسیب پذیر – نیز منتقدان آن را کافی نمی دانند و معتقدند دولت و مجلس باید با در نظر گرفتن تورم مبلغ این یارانه را افزایش دهد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

4 دیدگاه برای “یارانه جدید کالا در آستانه اجرا/شمارش معکوس تخصیص یارانه 120 هزار تومانی

  1. نقاد گفته:

    باسلام
    این طرح خوب است به طرح کوپنی بگویید طرح هدفمندی یارانه ها(ارز4200) بهتر است.
    ما در کشور ضعف یک بانک اطلاعات هویتی دارایی(مسکن، طلا، ارز، پول نقد در بانک، خودرو و….) و …برای هرفرد داریم.این بانک در همه زمینه ها راه گشا می باشد.(پول شویی، مالیات، کمک به افراد، آمار بیکاران، مسکن، آمار دلار).آن وقت ما گام اول را می توانیم به سمت یک کشور مترقی شدن برداریم.

    • مجید گفته:

      هیچ میدونستی تو آمریکا هم که بعض یا سنگشو به سینه میکوبن چیزی شبیه یارانه وجود داره؟
      اگه ندن میگین چه وضعیه حالا که میدن اینجوری میگین.کلا بعضی ایرانی جماعت به همه چی اعتراض داره چه خوب چه بد.

  2. رضا گفته:

    به نبارمندان بیشنر یدهبد اما به به زوجین خقوق بگیر یا کسبنا که درامد خوبی دارنب نیاز به این یارانه نیس حیف که مسول یارانه معیشتی در این خصوص درایت ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز