یارانه جدید دولت رئیسی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

لست سکند

معاون اقتصادی دولت سیزدهم به تازگی از افزایش دو برابری یارانه‌ها در دی ماه خبر داده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ اقتصادی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، در حالی که محسن رضایی اعلام کرده است از ابتدای دی ۱۴۰۰ یارانه‌ها دو برابر می‌شود، وزیر اقتصاد می‌گوید هیچ تاریخ دقیقی برای افزایش یارانه‌ها در سال جاری اعلام نشده است.

اما به هر روی، به گفته رضایی، این افزایش به گونه‌ای است که یک خانواده چهار نفره حدود 800 هزار تومان یارانه خواهند گرفت.

رضایی گفت: طبق لایحه بودجه قرار بود یارانه‌ها را برای سال آینده دو برابر کنیم، اما آقای رئیس جمهور تاکید کرد که افزایش یارانه‌ها برای سه ماه باقی مانده سال نیز اعمال شود. اگر این طرح به خوبی انجام شود هر خانوار ۴ نفره ۸۰۰ هزار تومان کالا و پول دریافت خواهند کرد.

راز آسمان پایتخت

معاون اقتصادی رئیس جمهور ادامه داد: البته قرار بود این طرح از آذر اجرا شود، اما به علت بروز مشکلی در آماده شدن بن کارت‌ها به دی موکول شد.

بر این اساس، به نظر می‌رسد کل یارانه پرداختی به مردم، نقدی نیست و قرار است بخشی به صورت نقدی و بخشی در قالب کالا یا بن کارت پرداخت شود.

از سوی دیگر، در بودجه سال ۱۴۰۱ مساله پرداخت یارانه جدید در بودجه مطرح شده است. آنگونه که جعفر قادری، نماینده مجلس اعلام کرده یارانه جدید قرار است به هفت دهک اول جامعه پرداخت شود. در لایحه بودجه سال آینده هم مساله حذف یارانه نقدی سه دهک بالای درآمدی جامعه مطرح شده بود. یعنی قرار بود که یارانه سه دهک بالا حذف شود و فقط هفت دهک پایین یارانه بگیرند.

بیشتر بخوانید:

از دو سه سال گذشته هم کمک‌های معیشتی و حمایتی دولت مشمول ۶۰ میلیون نفر شده است. احتمالا همان هفت دهکی که جعفر قادری عنوان کرده بود. بر این اساس احتمالا همان افرادی که تا پیش از این یارانه معیشتی یا همان یارانه بنزین را دریافت می‌کردند، می‌توانند از دی ماه منتظر افزایش یارانه باشند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز