گیر افتادن ۲۰۶ مسافر در کشتی لوکس

تورهای مسافرتی لحظه آخر

دوشنبه گذشته، کشتی تفریحی «اوشن اکسپلورر» (Ocean Explorer) و ۲۰۶ مسافر و خدمه آن در فاصله هزار و ۳۰۰ کیلومتری شهر نوک، پایتخت گرینلند، در دریا گرفتار شدند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، این کشتی لوکس که برای یک سفر سه هفته‌ای، ۳۳ هزار دلار از هر مسافر دریافت کرده بود، حرکت خود را از ۱ سپتامبر آغاز کرد و قرار بود در ۲۲ سپتامبر به بندر بازگردد.

بیشتر بخوانید:

با این حال فرماندهی مشترک قطب شمال در دانمارک، بعد از ظهر دوشنبه، ۲۰ سپتامبر پیامی مبنی بر گیر افتادن این کشتی تفریحی دریافت کرد، اپراتور تأکید کرد که همه سرنشینان سالم هستند و انتظار نیروهای نجات را می‌کشند، این درحالیست که به دنبال جزر و مد روز سه‌شنبه، شرایط آب و هوایی نامساعد و فاصله زیاد از واحد‌های کمکی، تا روز جمعه هیچ کشتی نجاتی قادر به رسیدن نخواهد بود.

راز آسمان پایتخت

فرماندهی مشترک قطب شمال اظهار داشت: «در این شرایط خاص، هیچ خطری جان انسان یا محیط زیست را تهدید نمی‌کند، با این حال ما لحظه به لحظه پیگیر وضعیت هستیم.»

این درحالیست که برخی از خبرگزاری‌ها گزارش‌هایی را از شیوع کووید در کشتی منتشر کرده‌اند که می‌تواند تهدیدی برای جان مسافران مسن‌تر محسوب شود.

یکی از مسافران این کشتی در مصاحبه‌ با یکی از رسانه‌ها اظهار داشت:«اوضاع به طور کلی ناامیدکننده است اما همه مسافران روحیه خوبی دارند. ما در قسمت زیبایی از جهان قرار داریم و پنجره‌هایمان درست روبروی یخچال‌های طبیعی باز می‌شوند.»

انتهای پیام

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز