گوشی های سامسونگ گران شدند، شیائومی و هوآوی ارزان!

رصد بازار موبایل نشان می دهد قیمت بعضی از گوشی های شیائومی و هوآوی ارزان شده است، اما گوشی های سامسونگ همچنان در مسیر صعودی حرکت می کنند.

به گزارش کاماپرس، بالا رفتن نرخ دلار تاثیر زیادی در افزایش قیمت گوشی دارد. البته در بعضی از برندها این افزایش قیمت خیلی سریعتر و بیشتر از برندها اتفاق می افتد.

هفته گذشته و با افزایش نرخ دلار، قیمت بیشتر گوشی های موبایل به خصوص مدلهای پرفروش سامسونگ گران تر شد، این در حالی است که گوشی های چینی مثل شیائومی و هوآوی کمتر از سامسونگ به نوسانات نرخ دلار واکنش نشان دادند و حتی در بعضی از مدلها کاهش قیمت ثبت شد.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

مثلا گوشی گلکسی A71 سامسونگ حدود ۵۰۰ هزار تومان گران تر شد‌،‌ اما گوشی Pocco F2 Pro شیائومی ۴۰۰ هزار تومان و Mate 30 Pro هواوی ۷۴۰ هزار تومان کاهش قیمت داشتند.

آریاک سفر

گوشی‌های سامسونگ، بیشتر مدلها گران شدند

رصد بازار نشان می دهد در هفته اول اسفند ماه از ۲۲ گوشی پرفروش سامسونگ، قیمت ۱۶ محصول در مقایسه با شنبه، ۲۵ بهمن افزایش پیدا کرده است.گوشی گلکسی A30s در بین مدل‌هایی که قیمت ارزان‌تری دارند، بیشتر از همه گران شد و با رشد ۳۴۵ هزار تومانی، از پنج میلیون تومان به پنج میلیون و ۳۴۵ هزار تومان رسید.

گلکسی A71 هم افزایش ۴۶۰ هزار تومانی را تجربه کرد و آخرین روز هفته ۹ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان قیمت خورد. نکته قابل توجه درباره A71، رشد قیمت ۹۳۰ هزار تومانی آن در هفته سوم بهمن است و حالا این مدل پرطرفدار فقط ظرف دو هفته، نزدیک به یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان گران شده است.

گلکسی S21 5G Ultra روز شنبه هفته گذشته ۲۸ میلیون و ۲۱۰ هزار تومان قیمت داشت،‌اما حالا با قیمت ۳۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به فروش می رسد تا سه میلیون و ۶۹۰ هزار تومان گران شده باشد.

گوشی‌های شیائومی؛ Note 9 pro دوباره گران شد

در این هفته گوشی Note 9 pro بیشتر از ۳۰۰ هزار تومان گران شد. کمترین قیمت این گوشی ۵ میلیون و ۵۹۹ هزار تومان بود، اما امروز قیمت آن ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است. قیمت گوشی Mi 10 5G هم با افزایش روبرو بود.

این گوشی شنبه گذشته حدود ۱۹ میلیون و ۱۱۰ هزار تومان قیمت داشت، اما حالا با قیمت پنجشنبه با ۱۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان فروخته می شود.
گوشی Pocoo F2 Pro در این هفته ارزان شد. این گوشی هفته گذشته ۱۵ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان قیمت داشت، اما حالا قیمت آن به ۱۴ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان رسیده است.

گوشی‌های هوآوی؛ کاهش بیشتر از افزایش

گوشی‌های هوآوی مثل هفته‌های گذشته، کمترین تغییرات را در مقایسه با گوشی‌های سامسونگ و شیائومی تجربه کردند. گوشی Y6s در این هفته بیشتر از هر مدل دیگری گران شد و با رشد ۲۱۱ هزار تومانی، سه میلیون و ۸۹۹ هزار تومان قیمت خورد.

بعد از Y6s بیشترین افزایش قیمت به Y6p تعلق گرفت که کمترین نرخ آن از سه میلیون و ۶۸۸ هزار تومان به سه میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رسید.

گوشی Mate 30 Pro برای دومین هفته متوالی کاهش قیمت قابل توجهی داشت. Mate 30 Pro شنبه هفته گذشته حدود ۱۷ میلیون و ۶۱۰ هزار تومان قیمت داشت، اما امروز با قیمت ۱۶ میلیون و ۸۶۹ هزار تومان فروخته می شود.

این کاهش قیمت در حالی برای این گوشی هوآوی رخ داد که هفته سوم بهمن نیز ۵۶۰ هزار تومان ارزان شده بود .یعنی در دو هفته کاهش یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی را تجربه کرد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  بازار موبایل، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : سامسونگشیائومیهوآوی
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز