گوشی آیفون 5 جی به بازار می‌آید

لست سکند

شایعات حاکی از آن است که اپل اوایل سال ۲۰۲۲ از آیفون SE 3 با قابلیت ۵G پرده‌برداری می‌کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار موبایل، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس و به نقل از ۹تو۵مک، کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند این گوشی پتانسیل جذب بیش از یک میلیارد کاربر را در سراسر دنیا دارد. در واقع آن‌ها معتقدند حدود ۱٫۴ میلیارد کاربر گوشی‌های غیر پرچم‌دار اندروید و ۳۰۰ میلیون کاربر مدل‌های قدیمی آیفون، کاربران بالقوه‌ی این گوشی هستند.

گزارش‌ها همچنین حاکی از آن است که در سال ۲۰۲۲، اپل حدود ۳۰ میلیون واحد از نسل جدید آیفون SE را راهی بازار می‌کند و آمار فروش کل آیفون ها در این سال به ۲۵۰ میلیون واحد خواهد رسید؛ یعنی ۱۰ میلیون گوشی بیش از سال جاری.

راز آسمان پایتخت

اگرچه گوشی‌های سری آیفون SE به دلیل داشتن قیمت مناسب طرفداران زیادی دارند، اما از طرف دیگر باید خاطرنشان کرد در این محدوده‌ی قیمتی، کاربران به چندین گوشی اندرویدی جذاب چون سامسونگ و شیائومی هم دسترسی دارند.

آنطور که به نظر می‌رسد، آیفون SE3 از لحاظ طراحی، تفاوتی با نسل پیشین خود ندارد؛ یعنی از همان نمایشگر ۴٫۷ اینچی LCD، دکمه‌ی هوم حاوی تاچ آی‌دی و حاشیه‌های ضخیم اطراف نمایشگر بهره می‌برد.

هنوز درباره تراشه‌ این گوشی نمی‌توان اظهار نظر کرد ولی گزینه‌ نهایی یکی از تراشه‌های A15 یا A14 خواهد بود که به ترتیب برای سری آیفون ۱۳ و سری آیفون ۱۲ استفاده شده‌اند. با توجه به همین موضوع، مشخص است که نسل جدید آیفون SE بدون شک از اینترنت ۵G پشتیبانی می‌کند.

از دیگر مشخصات احتمالی آیفون SE 3 ، دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی، دوربین سلفی ۷ مگاپیکسلی و باتری ۱۸۲۱ میلی‌آمپر ساعتی هستند که در نسل قبلی نیز استفاده شده‌اند.

لازم به ذکر است که اولین نسل آیفون SE در سال ۲۰۱۶ معرفی شد و در سال ۲۰۱۷ همراه با حافظه‌ی داخلی بیشتر به دست کاربران رسید. اما در سپتامبر ۲۰۱۸، اپل تولید این گوشی را متوقف کرد.

در همین زمینه بخوانید:

بعد از عرضه این گوشی، تا ۴ سال خبری از نسل بعدی آن نبود تا اینکه در سال ۲۰۲۰ نسل دوم آیفون SE با طراحی مشابه آیفون ۸ راهی بازار شد. این گوشی همراه با چیپست A13 به دست کاربران رسید که سری آیفون ۱۱ از آن بهره می‌برند.

به لطف همین چیپست قدرتمند، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی این گوشی نسبت به گوشی‌های هم‌قیمت خود حرف زیادی برای گفتن دارد. اپل برای نسل دوم آیفون SE قیمت ۳۹۹ دلار را تعیین کرد و به همین خاطر توجه کاربران زیادی را جلب کرد. تولید این گوشی همچنان ادامه دارد و برخی از طرفداران آیفون که توان مالی خرید پرچم‌داران اپل را ندارند، با خرید این گوشی می‌توانند از اپل بهره‌مند شوند.

مرتبط با : اپل
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز