گشت و گذاری در نمایشگاه خودرو لس آنجلس 2021

لست سکند

پس از شیوع کرونا و پایان دوران پاندمی، بساط نمایشگاه‌های سرپوشیده‌ به طور کل برچیده شده بود اما مدتی است که با افزایش آمار واکسیناسیون، دوباره نمایشگاه‌های مختلف مجوز برگزاری می‌گیرند؛ حالا نوبت به نمایشگاه خودرو لس آنجلس ۲۰۲۱ رسیده و شرکت‌های خودروسازی و همینطور علاقمندان خودروهای جدید توانستند بعد از یکسال عدم برگزاری این نمایشگاه، دوباره در سال جاری دور هم جمع شوند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به نقل از تک‌کرانچ، نمایشگاه خودرو لس آنجلس ۲۰۲۱ از ۱۹ نوامبر کار خود را آغاز کرده و تا ۲۸ نوامبر نیز ادامه خواهد داشت؛ البته این نمایشگاه به طور ویژه به معرفی محصولات الکتریکی خودروسازان اختصاص دارد. از این رو در ادامه به سراغ وسایل نقلیه و ایده‌هایی می‌رویم که تا حالا توانسته‌اند توجه بیشتری را جلب کردند؛

پیش به سوی انرژی سبز و پاک

کنفرانس‌های مطبوعاتی گسترده که پیش از ظهر روز چهارشنبه برگزار شدند، بر پایداری و تغییرات آب و هوایی متمرکز بودند.

راز آسمان پایتخت

هیوندای و کیا قبل از رونمایی از کانسپ خودروهای تمام برقی و هیبریدی‌های پلاگین خود، ویدیوهایی را پخش کردند که نشان از اهمیت آگاهی نسبت به محیط زیست داشت. فیسکر هم در مورد نجات اقیانوس صحبت کرد. سوبارو که تعهد دیرینه‌ای به طرح‌های سبز داشته و بودجه زیادی را برای حمایت از فعالیت‌های محیط زیستی- از پارک‌های ملی گرفته تا نجات حیوانات- سرمایه‌گذاری کرده ، باز هم بر حمایت مستمر خود از دوستی با محیط زیست تاکید کرد.

در حالی که این امر در گذشته غیرمعمول نبوده، توجه به این موضوع مهم است که کل صنعت خودرو در مسیر کاهش آلاینده‌ها، نوآوری در تولید پایدار، منبع‌یابی و یافتن راه‌هایی برای بازیافت و استفاده مجدد از قطعات و وسایل نقلیه تا پایان عمر مفیدشان، قدم برداشته‌اند.

این هشدار وحشتناک مبنی بر اینکه ما فقط 10 سال فرصت داریم تا تأثیری که انسان‌ها بر تغییرات آب و هوایی می گذارند را کاهش دهیم، در چندین کنفرانس مطبوعاتی این نمایشگاه نیز مطرح شد.

خودرویی با صفحه نمایش هالیوودی

یکی از جالب‌ترین طرح‌های امسال نمایشگاه لس آنجلس، نسخه Fisker Ocean یا اقیانوس فیسکر بود که چیزی به تولید آن نمانده است. این خودرو شاسی‌بلند تمام الکتریکی با صفحه نمایش بزرگ 17.1 اینچی، می‌تواند تا 90 درجه بچرخد و از حالت افقی یا هالیوود به حالت عمودی برود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

در این نمایشگر، کاربران می‌توانند بازی کنند و زمانی که خودرو پارک شده و در حال شارژ است، ویدیوها را تماشا کنند. فیسکر می‌گوید که این صفحه نمایش چرخان، ثبت اختراع نیز شده است.

یک خودروی تمام برقی

همانطور که جای هیچ تعجبی ندارد، موضوع اصلی نمایشگاه خودروی لس آنجلس امسال برقی‌کردن همه امکانات خودرویی بود.

همه چیز از نیسان آریا اس یو وی تمام الکتریکی و تویوتا bz4x و دوقلوی آن سوبارو سولترا گرفته تا هرکدام از خودروهای مورد علاقه‌مان، نسخه‌های نهایی سدان و واگن پورشه اسپرت توریسمو تمام الکتریکی شده‌اند.

با این خودرو بیمار نمی‌شوید

با ورود به سومین سال کرونا، خودروسازان به طور فزاینده‌ای در نظر دارند چگونه ما را از بیمار شدن حفظ کنند. هیوندای طرح اولیه SEVEN SUV را در نمایشگاه خودروی لس آنجلس رونمایی کرد و ویژگی‌هایی چون جریان هوای عمودی، استفاده از مس آنتی باکتریال و حتی ضدعفونی کننده UVC را معرفی کرد.

کلاسیک‌های برقی

یکی از مواردی که در نمایشگاه خودروی لس آنجلس امسال به چشم می‌آید، تعدادی بدنه خودروهای قدیمی روی پیشرانه های الکتریکی جدید است. مسلما این خودروها مثل سابق موتورهای احتراق داخلی ندارند، اما این هم روش جدیدی برای لذت بردن از وسایل نقلیه کلاسیک است!

استارتاپ خودرویی کوبرا، یک C300 را که بسیار شبیه شلبی کبرای قدیمی است، به نمایشگاه امسال آورد. اما به جای یک موتور V8 در زیر کاپوت، C300 دارای یک پیشرانه تمام الکتریکی است که به گفته شرکت می‌تواند آن را در 2.7 ثانیه از صفر به صد کیلومتر در ساعت برساند.

Cobera C300 توسط یک شرکت مجارستانی که در ساخت وسایل نقلیه و کمپینگ تخصص دارد، طراحی و ساخته شده است. هنگامی که خودرو روشن می شود، صدایی مصنوعی از آن بلند می‌شود که شباهتش به یک V8 قدیمی را کمتر می‌کند!

الکترا مکانیکا، یکی از خودروسازان ماشین‌های برقی که خودروهای سه چرخ سولو خود را نیز به نمایشگاه خودروی لس آنجلس آورده است، خودروی برقی خود را که شبیه پورشه 356 اسپیدستر الکتریکی است، با ویژگی‌های به‌روز مانند تهویه مطبوع، شیشه‌های برقی، قفل و سیستم اطلاعات و سرگرمی مدرن به نمایش گذاشت.

در نمایشگاه خودرو لس آنجلس ۲۰۲۱ این فقط خودروسازان کوچک و نسبتا ناشناخته نبودند که ریستومودها -کلاسیک‌ها- را با پیشرانه‌های جدید عرضه کردند. فورد هم F-100 برقی خود را آورده بود که اوایل نوامبر در نمایشگاه بین‌المللی خودرو سِما رونمایی کرده بود.

ریستومد الکتریکی F-100 فورد Eluminator مدل 1978 دارای موتور E-crate فورد است که مشتریان می‌توانند آن را خریداری کرده و در وسایل نقلیه خود قرار دهند. F-100 دارای یک جفت موتور الکتریکی در جلو و عقب است. به گفته فورد، این وسیله نقلیه 480 اسب بخار قدرت دارد. داخل این خودرو نیز یک سیستم اطلاعات و سرگرمی جدید با صفحه نمایش و داشبورد دیجیتال وجود دارد.

سه‌چرخه‌ها

معمولاً حداقل چند وسیله نقلیه سه چرخ در نمایشگاه حضور دارند، اما امسال تعداد آن‌ها بیش از حد معمول بود. بیلیتی الکتریک تاک‌های برقی و خورشیدی خود را آورد که به گفته این شرکت می‌توانند برای تحویل بسته‌ها در مسیرهای طولانی، توسط شرکت‌هایی مانند آمازون و والمارت در شهرهای پرجمعیت در سراسر جهان استفاده شوند.

آن‌ها در حال حاضر در مکان‌هایی مانند اروپا و آسیا استفاده می‌شوند و بنیانگذارشان می‌گوید تاکنون بیش از 12 میلیون بسته تحویل داده‌اند و بیش از ۳۲ میلیون کیلومتر را طی کرده‌اند.

شرکت الکترامکانیکا نیز خودروهای انفرادی خود را که در سال 2016 از آنها رونمایی کرده بود، به این نمایشگاه آورد. این شرکت می‌گوید خودروهای برقی کوچک می‌توانند تا ۱۶۰ کیلومتر را با یک بار شارژ طی کنند؛ این خودروها ۸۲ اسب بخار قدرت و ۱۴۰ پوند فوت گشتاور تولید و با حداکثر سرعت ۱۳۰ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کنند. این خودروهای تک‌سرنشین فضایی برای قرار دادن بار دارند و برای سفرهای کوتاه یا رفت و آمد در حومه شهر طراحی شده‌اند.

خودروسازان سندرز هم یک خودرو برقی سه چرخه با خود به نمایشگاه آورده‌اند که برای سه نفر طراحی شده است و به ادعای شرکت تا حدود ۱۶۰ کیلومتر برد دارد. این خودروی برقی پس از یک دور موفقیت‌آمیز سرمایه‌گذاری جمعی بیش از یک میلیون دلار ساخته شد و با یک بسته باتری 33 کیلووات ساعتی عرضه می‌شود که 170 اسب بخار قدرت و 323 پوند فوت گشتاور تولید می‌کند.

شرکت ایمپریوم نیز خودروی الکتریکی سه چرخ خود را به نام Sagitta به نمایشگاه امسال آورده است. این وسیله نقلیه بزرگترین وسیله نقلیه مسافربری سه چرخی است که در نمایشگاه ظاهر شد و فضای کافی برای حداکثر چهار نفر دارد.

باربی هم به نمایشگاه آمد

حتی باربی لحظاتی را در نمایشگاه خودروی لس آنجلس سپری کرد که در آن شرکت ماتل از نسخه واقعی خودروی باربی اکسترا رونمایی کرد. بدنه فایبرگلاس که بر روی یک شاسی ساخته شده است، دارای رنگ سفید درخشان وحشی، یک جفت بال برای درها و یک استخر حیوانات خانگی در پشت است.

خودرویی با انرژی خورشیدی

در نمایشگاه امسال چند خودرو نیز وجود داشت که گزینه‌های جالب شارژ خورشیدی را به نمایش گذاشتند. شرکت‌های چینی SPI و فونیکس موتور، پیکاپ EF1-T را در نمایشگاه خودروی لس آنجلس معرفی کردند که یک روکش جمع شونده برای جذب انرژی خورشیدی دارد.

به گفته این شرکت روکش مذکور می‌تواند بردی ۴۰-۵۶  کیلومتری به خودرو اضافه کند. هر دو نسخه EF1-T و ون EF1-V خودروهایی بزرگ و از نمونه‌های اولیه هستند؛ زیرا SPI و فونیکس موتور اعلام کرده‌اند که خودرویشان برای تکمیل ویژگی‌ها و عملکرد منتظر استفاده از نظرات کاربران و مخاطبان است.

به گفته این خودروسازان EF1-T با ظاهری عظیم و حشره‌مانند باید بین ۶۰۰ تا ۷۳۰ کیلومتر برد داشته باشد و این شرکت اکنون خودروها را برای تحویل در سال 2025 پیش‌فروش می‌کند.

مرتبط با : فوردفیسکرکیا موتورزهیوندای
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز