گرانی محصولات فولادی با وجود مازاد 2 برابری تولید بر تقاضا

لست سکند

نظارت نکردن بر روند قیمت ها و رها کردن بازار محصولات فولادی موجب شده است که گرانی و آشفتگی در بازار این محصولات حاکم شود و این درحالیست که تولید این محصولات دو برابر تقاضای بازار است.

به گزارش کاماپرس، در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بازار محصولات فولادی به حال خود رها شده و هر روز گرانی در این بازار ابعاد تازه ای می یابد.

این گرانی علاوه بر فعالان این بازار صدای نمایندگان مجلس را نیز بلند کرده با این حال وزارت صنعت واکنشی به وصعیت ناموجه بازار محصولات فولادی ندارد.

در تازه ترین رویداد، حجت اله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس با انتقاد از نابسامانی بازار فولاد و گرانی میلگرد، اظهار داشت: از آنجا که تولید و میزان مصرف داخلی فولاد طی ماه‌های گذشته تغییری نداشته، عدم مدیریت بازار توسط دولت را می‌توان دلیل اصلی گرانی میلگرد و نابسامانی بازار دانست.

وی با بیان اینکه میزان مصرف داخلی فولاد افزایشی نداشته که گرانی میلگرد را ناشی از آن بدانیم، افزود: از آنجا که دولت در ماه‌های پایانی عمر خود به سر می‌برد، ممکن است برخی از مسئولان انگیزه لازم برای ساماندهی بازار را نداشته باشند و گرانی سایر کالاها در ماه‌های اخیر نیز موید این نکته است.

راز آسمان پایتخت

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: در حال حاضر میزان تولید فولاد 2 برابر تقاضا و نیاز واقعی کشور است و نوسانات قیمتی فعلی بازار ناشی از عدم عرضه تمامی محصولات زنجیره فولاد در بورس کالا است.

وی با بیان اینکه نبود نظارت بر بازار، فعالیت سوداگران و عدم عرضه تمام محصولات فولادی در بورس موجب آشفتگی بازار و گرانی میلگرد و محصولات فولادی شده است، ادامه داد: طرح توسعه و تولید پایدار فولاد که در کمیسیون صنایع و معادن تصویب شده موجب  عرضه تمام زنجیره فولاد در بورس می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز