گارانتی ماشین ظرفشویی شامل چه مواردی می‌شود؟

لست سکند

ماشین ظرفشویی یکی از لوازم پرکاربرد آشپزخانه‌های ایرانی است که زحمت شستشوی ظروف مختلف را از دوش بر‌می‌دارد؛ اما زمانی که این دستگاه دچار مشکل‌ می‌شود نیاز به تعمیر تکنسین‌های حرفه‌ای خواهد داشت. اینجاست که اطلاع از شرایط گارانتی ماشین ظرفشویی و خدمات پس از فروش برندهای مختلف اهمیت پیدا‌ می‌کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار لوازم خانگی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، لوازم خانگی با توجه به این که ساخت چه برندی باشند، خدمات پس از فروش متنوعی دارند. با این حال برخی از شرایط گارانتی در بین تمام برندها مشترک است. در این بخش‌ می‌خواهیم ببینیم موارد ضمانت ماشین ظرفشویی چیست و در چه شرایطی‌ می‌توان از گارانتی این کالاها استفاده کرد.

گارانتی ماشین ظرفشویی چیست؟

گارانتی، ضمانت یا خدمات پس از فروش شامل خدماتی‌ می‌شود که شرکت‌های تولیدکننده مختلف برای ایجاد احساس اطمینان از کیفیت محصولات خود تدارک‌ می‌بینند. معمولا در شرایط گارانتی لوازم خانگی قید‌ می‌شود که اگر وسیله به دلیل نامشخصی از کار افتاد، امکان تعمیر قطعات به صورت رایگان و در برخی شرایط، تعویض کالا وجود دارد. معمولا برندهای خارجی به دلیلی شرایط حاکم بر کشور، امکان ارائه این خدمات را ندارند؛ مگر اینکه شرکتی واسطه خدمات پس از فروش آنها را بر عهده گیرد.

راز آسمان پایتخت

گارانتی یا خدمات پس از فروش ماشین ظرفشویی شامل چیست؟

حال که با مفهوم گارانتی ماشین ظرفشویی آشنا شدیم، باید ببینیم مصرف کننده در چه شرایطی‌ می‌تواند از این خدمات استفاده کند. نکته اول این که گارانتی‌ها یک بازه زمانی مشخص دارند؛ یعنی تا چند ماه مشخص‌ می‌توان برای تعمیر قطعات یا مشکلات دیگر، از گارانتی استفاده کرد. در ضمن برای استفاده از این خدمات باید کارت گارانتی که همراه محصول در زمان فروش در اختیارتان قرار‌ می‌گیرد را نگهداری کرده و ارائه دهید.

گارانتی لوازم خانگی برقی از جمله ماشین ظرفشویی شامل خرابی یا از کار افتادن قطعات داخلی دستگاه‌ می‌شود. این قطعات‌ می‌تواند از موتور اصلی دستگاه تا شیر برقی، پمپ تخلیه، برد، هیدروستات و … را شامل شود. در واقع‌ می‌توان گفت قطعات الکترونیک داخل دستگاه معمولا شامل شرایط ضمانت ماشین ظرفشویی‌ می‌شود.

لوازم جانبی و مصرفی در لوازم خانگی شامل گارانتی نخواهند شد. علاوه بر این در صورتی که خرابی دستگاه به دلیل عوامل خارجی باشد، اغلب شرکت ارائه دهنده گارانتی، تعمیر و تعویض قطعات را بر عهده نخواهد گرفت. به عنوان مثال اگر ماشین ظرفشویی شما در اثر جابجایی نامناسب یا حمل غیر ایمن سقوط کرده و آسیب ببیند،‌ نمی‌توانید از خدمات پس از فروش آن استفاده کنید.

شرایط و موارد استفاده از گارانتی ماشین ظرفشویی چیست؟

  • کالا را از فروشندگان و مراکز معتبر خریداری کرده و کارت گارانتی دارای مهر و تاریخ را نگهداری کرده باشید.
  • هر گونه آسیب فیزیکی به ماشین ظرفشویی امکان استفاده از گارانتی دستگاه را از بین‌ می‌برد.
  • خرابی قطعات فیزیکی به عوان مثال کنده شدن درب دستگاه، شامل ضمانت کالا‌ نمی‌شود.
  • در صورت استفاده غیر ایمن از ماشین ظرفشویی، مثلا استفاده از برق دارای نوسان زیاد،‌ نمی‌توانید از گارانتی کالا در صورت نیم سوز شدن دستگاه استفاده کنید.
  • هر گونه ایراد در رابطه با مونتاژ ماشین ظرفشویی که پس از عیب‌یابی مشخص شود، شامل شرایط استفاده از گارانتی خواهد بود.
  • در زمان خرید ماشین ظرفشویی با برند مشخص، حتما شرایط گارانتی آن را بررسی کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز