کوکاکولا هم از روسیه خارج شد

لست سکند

شرکت کوکاکولا به دلیل حمله روسیه به اوکراین در آن کشور تمام فعالیت های تجاری خود را متوقف کرد و به  سیل تحریم های اعمال شده از جانب شرکت‌های آمریکایی، اروپایی و دولت ها، نهادها و سازمان های مختلف در سراسر جهان پیوست. این تحریم ها که در این چند روز به اوج خود رسیده است و روسیه را تبدیل به تحریم شده ترین کشور دنیا تبدیل کرده است باعث به تعلیق و توقف درآمدن تولید و فروش شرکت های متعددی در روسیه شده است.

به گزارش کاماپرس، شرکت کوکاکولا روز سه‌شنبه ضمن بیانیه‌ای اعلام کرد: «قلب های ما با مردمانی است که اثرات بی رحمانه این  وقایع غم‌انگیز در اوکراین را در حال تحمل هستند. این شرکت اعلام کرده است هر چند که تاثیر اقدام انجام شده هنوز روشن نیست، اما درآمد عملیاتی حاصل از دو کشور روسیه و اوکراین حدود 2٪ از درآمد عملیاتی شرکت کوکاکولا تخمین زده شده است. همچنین کوکاکولا در کشور روسیه دارای 10 کارخانه برای تولید انواع نوشابه و آب میوه است که در مسکو و حومه آن، سن پترزبورگ، سامارا، یکاترینبورگ، منطقه روستوف، نووسیبیرسک، کراسنویارسک و ولادی وستوک واقع شده اند.

پربازدیدترین ویدیوها را ببینید:

راز آسمان پایتخت

در همین راستا شرکت پپسی رقیب دیرینه کوکاکولا نیز فروش خود را در روسیه در پی حمله این کشور به اوکراین به حالت تعلیق درآورد. این شرکت همچنین در حال توقف سرمایه گذاری و انواع فعالیت های تبلیغاتی در کشور روسیه است. رامان لاگوارتا مدیر اجرایی کمپانی پپسی ضمن توضیحاتی گفت که این شرکت همچنین به پناهندگان اوکراینی کمک می کند.

با اقدامی که دو غول سازنده نوشیدنی های غیر الکلی جهان در تحریم روسیه انجام دادند آنها به صف برندهای معروفی همچون استارباکس و مک دونالدز پیوستند که پیش از این دست به تحریم روسیه زده بودند. اقدامی که قریب به 850 شعبه مک دونالدز در روسیه را به تعطیلی کشاند و استارباکس نیز تمام شعب و کافه های خود را همچون سایر شرکت های آمریکایی به طور موقت تعطیل نمود.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز