کمیاب شدن مواد غذایی اساسی در ترکیه و صف های شلوغ نان

تورهای مسافرتی لحظه آخر

کمبود مواد اساسی خوراکی در بازار و فروشگاه‌های ترکیه طوری شده است که بسیاری از فروشگاه‌ها شکر و روغن را به صورت سهمیه‌بندی می‌فروشند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از عصر ایران، سقوط ارزش لیر در ترکیه سبب تورم و بحران اقتصادی شده است تا جایی که قیمت نان دو برابر شده و بسیاری از شهروندان برای خرید نان با نرخ رسمی باید صف‌های طولانی ببندند.

نان استاندارد 230 گرمی در شهرهای ترکیه با قیمتی معادل 3.5 لیر فروخته می‌شود و مردم این شهرها به خاطر قرار گرفتن زیربار شرایط بسیار بد اقتصادی ترجیح می‌دهند در صف‌های بلند بایستندند تا نان ارزان‌تر گیرشان بیاید.

راز آسمان پایتخت

بر اساس اطلاعات اتحادیه نانوایی‌های ترکیه، هر کیسه آرد در سال گذشته با نرخ 106 لیر خریداری می‌شد ولی امسال همان کیسه آرد به قیمت 320 لیر رسیده؛ حالا قیمت همان نانی که در سال گذشته 1.5 لیر فروخته می‌شد، امسال به 5 یا حتی 6 لیر افزایش یافته است است.

بیشتر بخوانید:

برخی نانوایی‌های در ترکیه به نرخ رسمی و مصوب نان توجهی ندارند و همچنان که میزان چانه‌های نان را کاهش می‌دهند هر عدد را به قیمت 3 یا حتی 3.5 لیر می‌فروشند.

گفتنی است تعداد محدودی از نانواها، نان را به قیمت 2 یا 2.5 لیر به فروش می‌رسانند که در مقابل این نانوایی‌ها صف‌های طولانی تشکیل می‌شود.

همچنین در هفته‌های گذشته اقلام خوراکی در فروشگاه‌های ترکیه بسیار کمیاب شده و کالاهایی همچون شکر سهیمه بندی شده و مقدار معین به هر خریدار می‌دهند همچنین روغن نیز به هر نفر یک بطری تعلق می‌گیرد.

ایده سبز
اوج آرام
دادپویان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز