کمک ودیعه مسکن مستاجران در قانون بودجه ۱۴۰۱ تصویب می‌شود؟

لست سکند

وزارت راه و شهرسازی با هدف ساماندهی بازار اجاره و کمک به مستاجران برای پرداخت اجاره بها برای مستأجران، پیشنهاد گسترش کمک ودیعه مسکن در قانون بودجه ۱۴۰۱ را ارائه داد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار مسکن، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از خبرآنلاین، محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی معتقد است افزایش قیمت اجاره‌بها در توان پرداخت قشر مستأجر نیست. اگر پیشنهادات ارائه شده در قالب قانون بودجه نهایی و تصویب شود، اعتبار مناسبی برای تسهیلات کمک ودیعه مسکن در اختیار مستأجران قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

به گفته محمودزاده پیشنهاد شده است تا ۱۰ درصد تسهیلات حوزه مسکن مصوب در قانون در قالب ودیعه اجاره هزینه شود؛ فعلا این پیشنهاد مورد تأیید بخش‌های اولیه قرار گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی  با یادآوری اینکه بازار مسکن و اجاره‌بها متأثر از اقتصاد کلان کشور است، ادامه داد: باید ابزار مناسب قانونی برای وزارت راه و شهرسازی فراهم بشود تا این کمک‌ها در اختیار مستأجران قرار بگیرد. تلاش بر این است تا فاصله بین قیمت اجاره و توان مستأجران با پرداخت کمک ودیعه اجاره جبران شود.

وی در خصوص ساماندهی بازار اجاره، موضوع اجاره‌داری حرفه‌ای به عنوان گام دیگر وزارت راه و شهرسازی افزود: سالهاست موضوع اجاره‌داری حرفه‌ای که توسط وزارت راه و شهرسازی تدوین شده و در کمیسیون‌های تخصصی مجلس در دست بررسی است؛ با تصویب و اجرایی شدن آن بازار اجاره ساماندهی خواهد شد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز