کرونا یک واژه جدید به دیکشنری‌ها اضافه کرد

لست سکند

انسان‌های بی‌مسئولیتی که علیرغم هشدارهای بسیار زیاد رسانه‌ها و مقام‌های مسئول، با رفتارهای پرخطر خود سلامت و امنیت جامعه را به خطر می‌اندازند، از این پس با واژه covidiot شناخته می‌شوند.

به گزارش کاماپرس، در تمام جوامع درگیر با بحران کرونا و ویروس کووید 19، آدم‌هایی دیده می‌شوند که خودخواهانه و بدون احساس مسئولیت، از توصیه‌ها پیروی نمی‌کنند و امنیت خود و دیگران را به خطر می‌اندازند. به همین خاطر از دیروز واژه جدیدی که از نام ویروس کووید، گرفته شده، برای توصیف این افراد به برخی دیکشنری‌ها اضافه شده است.

در دیشکنری‌ها برای معنی واژه covidiot نوشته شده: این واژه افرادی را مشخص می‌کند که هشدارها در مورد سلامت و امنیت عمومی را نادیده می‌گیرند. همچنین از این واژه برای کسانی که لوازم ضروری مورد نیاز مردم را احتکار می‌کنند، نیز استفاده می‌شود.

ویروس کرونا، بسیاری از کشورها و دولت‌ها را با بحران جدی مواجه کرده و تاکنون بیش از 13 هزار نفر جان خودشان را از دست داده‌اند. در این شرایط هر یک از کشورهای درگیر با این بحران، قوانینی را برای کاهش خطرات احتماعی و پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس در پیش گرفته است. پدیده جدیدی که در هفته اخیر جوامع با آن مواجه شدند، افرادی است که بی‌توجه به این هشدارها و توصیه‌ها و ممنوعیت‌ها به فعالیت‌های پرریسک و خطرآفرین خود ادامه می‌دهند.

راز آسمان پایتخت

در حالیکه بسیاری از کشورها، مرزهای خود را بسته‌اند، سفرهای هوایی را ممنوع اعلام کرده‌اند، تردد در سطح شهرها را قدغن کرده‌اند و با تاکید از شهروندان خود خواسته‌اند که ازتجمع خودداری کنند، باز هم افرادی پیدا می‌شوند که برخلاف تمام این توصیه‌ها به سفر می‌روند، مهمانی می‌گیرند و حتی برای خوشگذاری دسته‌جمعی و حمام آفتاب، به ساحل دریا می‌روند.

علاوه بر این افراد، کسانی نیز پیدا می‌شوند که بدون در نظر گرفتن نیازهای مردم، اقدام به احتکار محصولات ضروری مانند دستمال کاغذی، خوراکی، الکل، ماسک و ژل‌های ضدعفونی می‌کنند. همچنین افرادی هستند که از روی نگرانی بیش از نیاز معمول خود از فروشگاه‌ها خرید می‌کنند، به شکلی که کالا برای سایرین کمیاب می‌شود.

واژه جدید covidiot برای توصیف تمام این افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز