کرونا باعث افزایش فروش اینترنتی لوازم خانگی شد

با رشد روزمرگی‌ها و افزایش اشتغال به کار همزمان زنان همپای مردان در خانوارهای ایرانی، عملا زمان کمتری برای تمرکز روی خرید کالاهای مختلف برای شهروندان وجود دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار لوازم خانگی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، با این شرایط، هر روزه شاهد افزایش شرکت‌هایی هستیم که خدمات و کالاهای خود را به‌صورت اینترنتی به مشتریان معرفی و به فروش می‌رسانند که صنف فروش لوازم خانگی نیز از این قابلیت بی‌بهره نمانده‌است.
دو فروشگاه اینترنتی «برگ ‌و باد» و «افرالند» که به ترتیب در زمینه عرضه لوازم خانگی و تلویزیون فعالیت دارند، یکی از این مجموعه‌هاست که فعالیت آنلاین خود را در سال 95 با وبسایت ژیارکالا در زمینه لوازم خانگی شروع کرده است.
کاماپرس برای درک چگونگی ارائه خدمات این شرکت، تاثیر کرونا بر روند فروش و سلیقه مشتریان سراغ سامان مرادی، مدیر سئو و بازاریابی مجموعه‌های «برگ و باد» و «افرالند» رفته که این گفتگو را در ادامه می‌خوانید:

عرضه محصولات متناسب با نیاز و بوجه‌ مشتریان

مرادی درباره عمده فعالیت‌های این شرکت گفت: خدمات مشاوره و فروش تلویزیون و سیستم‌های صوتی، لباسشویی و ظرفشویی، یخچال و ساید بای ساید، کولر گازی و محصولات آشپزخانه از برندهای ال جی، سامسونگ، سونی، بوش و فیلپیس از عمده خدماتی است که به مشتریان خود ارائه می‌کنیم.

وی تصریح کرد: آنچه در این سال‌ها به محبوبیت و رشد این مجموعه کمک کرده، ارائه مشاوره تخصصی به مشتریان و تسهیل فرایند خرید در کنار قیمت بسیار مناسب بوده است. مشتریان برای خرید از ما کافی است تلفن را برداشته و با یکی از کارشناسان فروش تماس بگیرند.

آریاک سفر

مرادی تاکید کرد: کارشناسان ما در بخش فروش با شکیبایی فراوان، محصولی متناسب با نیاز و بوجه‌ای که مشتریان دارند را معرفی می کنند. در سریع ترین زمان ممکن محصول را ارسال کرده و بعداز تحویل محصول هزینه محصول را دریافت می‌کنند.

مدیر بخش سئو و بازاریابی دو مجموعه «افرالند» و «برگ و باد» با بیان اینکه بهترین تبلیغ برای کارمان را رضایت مشتریان می‌دانیم، افزود: همواره سعی در ارائه بهترین خدمات در سریع ترین زمان ممکن را داشته ایم. اصلی ترین دغدغه مشتری بعد از خرید، گارانتی و ارائه خدمات پس از فروش است.

بهترین تامین قطعات و خدمات پس از فروش

به گفته مرادی، از آنجا که محصولات شرکت‌های ال جی و سامسونگ در ایران نمایندگی ندارند، این دو مجموعه سعی کرده‌اند با بهترین شرکت‌های خصوصی در زمینه تامین قطعات و ارائه خدمات قرارداد بسته تا مشتریان از این بابت نگرانی نداشته باشند.

وی با بیان اینکه اپیدمی کرونا در اوایل شیوع، شوک زیادی در جامعه ایجاد کرد، گفت: پس از شیوع کرونا سعی کردیم محصولات‌مان را با رعایت پروتکل های بهداشتی برای مشتریان تمام نقاط کشور ارسال کنیم. بعد از دو سال از شیوع این بیماری و رشد خریدهای اینترنتی مجموعه ما فعالیت خود را بسیار جدی تر در پیش گرفته و سعی کرده ایم فرایند خرید اینترنتی را برای مشتریان راحت‌تر کنیم.

کرونا باعث افزایش خرید آنلاین شد

مدیر بخش بازاریابی شرکت‌های «برگ و باد» و «افرالند» با اشاره به اینکه شیوع کرونا باعث کاهش قدرت خرید مردم به‌دلیل نابودی بسیاری از کسب و کارهاشد، توضیح داد: در این مدت خرید اینترنتی فرهنگ سازی شد و بسیاری از مردم به خرید آنلاین روی آوردند و این خود باعث رشد کسب و کارهای اینترنتی شد. دایره مشتریان مجموعه ما در این دو سال بسیار بزرگ تر شده است ولی قدت خرید پایین مردم تاثیر منفی در فروش داشته است.

وی با بیان اینکه فروش به‌اصطلاح شب عید این شرکت خوب بوده، افزود: انتظار داشتیم حجم فروش شرکت بالاتر از آنچه اتفاق افتاد باشد، البته تورم بالا و نوسانات شدید دلار در این راستا بی‌تاثیرنبود. فروش اسفندماه همیشه دو برابر ماه های دیگر بوده اما امسال تنها 30 درصد رشد را تجربه کردیم.

افزایش 3 برابری قیمت لوازم خانگی

مرادی با بیان اینکه محصولات این دو مجموعه وارداتی هستند و قیمتشان به دلار وابسته است، افزود: در چند سال گذشته قیمت لوازم خانگی بیش از 3 برابر افزایش داشته است. البته این افزایش تنها مربوط به محصولات وارداتی نبود؛ محصولات ایرانی نیز افزایش قیمت داشتند و این افزایش قیمت قدرت خرید مردم را به شدت پایین آورده است.

وی خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر برندهای داخلی در زمینه لوازم خانگی به شدت رشد داشته اند و در حال حاضر شاهد تنوع بالای برند و مدل در این زمینه زیاد است. امیدوارم جا برای ورود برندهای خارجی نیز باز شود تا با رقابتی سالم برندهای داخلی نیز رشد کنند و آینده لوازم خانگی نیز مانند خودرو سازی با انحصار نابود نشود.

مرادی با اشاره به برنامه دو مجموعه «افرالند» و «برگ و باد» برای سال جدید عنوان کرد: افزودن محصولات با کیفیت داخلی به برنامه فروش یکی از برنامه‌های ما در سال جدید خواهد بود. سعی داریم با بررسی تخصصی لوازم خانگی ایرانی و خارجی به مشتریان عزیزمان در انتخابی هوشمندانه و عالی کمک کنیم.

انتهای پیام

مرتبط با : افرالندبرگ و باد
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “کرونا باعث افزایش فروش اینترنتی لوازم خانگی شد

  1. سیاوش گفته:

    سلام و خسته نباشید به نظرتون لوازم خونگی با توافق ارزون تر می شه الان قیمت ها به شدت نجومیه و کمتر کسی می تونه برندهای اصلی مثل ال جی، سامسونگ و بوش بخره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز