کدام کشور بیشترین میزان واردات را دارد؟

لست سکند

آمریکا در سال 2022 با وارداتی به ارزش 3.4 تریلیون دلار به عنوان بزرگترین کشور واردکننده جهان شناخته شده است. اگرچه تورم و عدم ثبات بازار، بر اقتصاد آمریکا حاکم بود اما واردات این کشور سالانه 15 درصد افزایش یافته است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس شرکت ویژوال کپیتالیست براساس آمار سازمان جهانی تجارت، نموداری از 50 کشور واردکننده بزرگ جهان در سال 2022 ترسیم کرد. بر این اساس کشور چین به عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان، با وارداتی به ارزش 2.7 تریلیون دلار جایگاه دوم را از آن خود کرد و پس از آمریکای صدرنشین قرار گرفته است. تعدادی از کشورهای اروپایی که در راس آن‌ها آلمان، هلند و انگلستان قرار دارند هم در فهرست 10 کشور واردکننده برتر جهان حضور دارند. به طور کلی اتحادیه اروپا، بزرگ‌ترین واردکننده کالاهای کشاورزی، محصولات خودرویی، سوخت و محصولات معدنی است.

وضعیت تجارت جهانی در سال 2023

سازمان تجارت جهانی پیش‌بینی می‌کند که حجم واردات در آسیا، اروپا و سراسر آمریکای شمالی و جنوبی در سال 2023، تا 1.2 درصد کاهش پیدا کند و این امر را ناشی از کاهش تقاضا در اقتصادهای تولیدی می‌داند.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

در نیمه اول سال 2023، سهم کالاهای واسطه‌ای در تجارت جهان، به 45.8 درصد کاهش پیدا کرد. کاهش سهم کالاهای واسطه‌ای را می‌توان از یک‌سو ناشی از رشد منفی زنجیره‌های تامین دانست و از سویی دیگر ممکن است به دلیل تاثیر قیمت‌های بالا کالاها باشد که تاثیر بیشتری بر قیمت کالاهای واسطه‌ای نسب به کالاهای نهایی دارد.

با این حال عوامل دیگری همچون یارانه‌ها، ممنوعیت صادرات و سیاست‌های قانونی و غیره می‌تواند بر جریان تجارت تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز