کدام خودروها باید مالیات بپردازند؟

با تصویب مجلس، از سال آینده صاحبان انواع خودروهای سواری و وانت دوکابین دارای قیمت بیش از سه میلیارد تومان، مشمول پرداخت مالیات سالانه خودرو می‌شوند.

به گزارش کاماپرس، بر اساس بند «د» تبصره ۵ لایحه بودجه سال ١۴٠٣ که به موضوع عوارض و مالیات مرتبط است، انواع خودروی سواری و وانت دو کابین دارای شماره انتظامی شخصی، اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی غیر دولتی که خودرویی با قیمت بالای ۳۰ میلیارد ریال دارند، نسبت به مازاد بر این مبلغ، مشمول پرداخت مالیات سالانه خودرو به نرخ یک درصد می‌شوند.

بیشتر بخوانید: 

بر اساس این مصوبه، مأخذ محاسبه مالیات این خودروها، قیمت روز خودرو ست که توسط سازمان امور مالیاتی کشور تعیین می‌شود. این سازمان مکلف است مراتب را به نحو متقضی به اطلاع اشخاص مشمول برساند.

راز آسمان پایتخت

به نقل از ایسنا، همچنین میزان معافیت درآمد مشمول مالیات سالانه مستغلات اشخاص فاقد درآمد، به مبلغ ۵۷ میلیون تومان و رقم معافیت درآمد مشمول مالیات سالانه مالیات بر درآمد مشاغل به میزان ۷۵ میلیون تومان تعیین می‌شود.

بر این اساس، مشمولان مکلفند مالیات سالانه مربوط به خودروهای تحت تملک خود و فرزندان زیر ۱۸ سال و محجور تحت تکفل را تا پایان بهمن سال ۱۴۰۳ پرداخت کنند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز