خریداران طلا باید از امروز مالیات بدهند؟

اخبار روزهای اخیر حاکی از آن بود که از ابتدای دی ماه جاری، میزان مالیات معاملات طلا به 25 درصد می‌رسد، این در حالیست که سخنگوی سازمان امور مالیاتی، هرگونه افزایش نرخ مالیات یا افزودن پایه مالیاتی در حوزه طلا، جواهر و پلاتین از اول دی ماه را رد کرد.

به گزارش کاماپرس، مهدی موحدی‌ بکنظر با تاکید بر اینکه در حال حاضر اصل کالای طلا، جواهر و پلاتین از مالیات معاف است، اعلام کرد: تنها ۹درصد مالیات ارزش افزوده از اجرت، حق‌العمل و سود این کالا دریافت می‌شود.

بیشتر بخوانید: 

سخنگوی سازمان امور مالیاتی در رابطه با تغییر شیوه مالیات‌ستانی در حوزه طلا، اضافه کرد: بر اساس اطلاعیه‌ای که روز سه‌شنبه هفته گذشته درخصوص تکالیف اشخاص حقیقی برای اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی منتشر شد، یکی از مشاغلی که ضرورت دارد صورت حساب الکترونیکی مربوط به فروش را مطابق با دستورالعمل‌های اعلامی از سوی مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی ارائه کنند، عرضه‌کنندگان مرتبط با کالا و خدمات در حوزه طلا، جواهر و پلاتین هستند.

راز آسمان پایتخت

به نقل از دنیای اقتصاد، این اطلاعات نشان دهنده آن است که تحولات اخیر صرفا بر تکمیل فرآیند جمع‌آوری اطلاعات از فعالان بازار طلا متمرکز بوده و فعلا به خریداران طلا و مالیات این حوزه ارتباطی ندارد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز