کثیف ترین نقاط فرودگاه که نباید آن ها را لمس کنید

گاهی اوقات تأخیر در پرواز مسافران را مجبور می‌کند زمان طولانی‌تری را در فرودگاه سپری کنند. با وجود نظافت مکرر، برخی از قسمت‌های این مکان‌ عمومی و بسیار شلوغ می‌توانند شیوع بیماری‌های گوناگون را در پی داشته باشند. با بررسی میکروب‌های سطوح مختلف، کاماپرس به معرفی کثیف‌ترین نقاط فرودگاه می‌پردازد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

دسته‌های صندلی

کلی رینولدز، استاد محیط زیست در دانشگاه آریزونا هشدار می‌دهد که دسته‌های صندلی فرودگاه به طور معمول تمیز نمی‌شوند و از این رو یکی از کثیف‌ترین سطوح موجود در فرودگاه به شمار می‌روند. دسته‌های صندلی در هر اینچ مربع حداقل دارای ۲۱ هزار واحد تشکیل کلنی شامل باکتری زنده و سلول‌های قارچی هستند، بنابراین پیشنهاد می‌شود قبل از نشستن روی صندلی، دسته‌ها و قسمت تکیه را تمیز کنید.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

نرده پله‌ها

از دیگر مناطقی که با وجود لمس زیاد، مورد نظافت قرار نمیگیرند می‌توان به نرده‌های پله یا پله برقی اشاره کرد. البته گرفتن نرده برای جلوگیری از سقوط ضروری است، اما در مقابل، لازم است پد ضدعفونی‌کننده را در جایی با دسترسی آسان و سریع قرار دهید. دانشمندان پیشنهاد می‌کنند که مردم در طول مدت حضور خود در فرودگاه باید به شدت مراقب چیزهایی که لمس می‌کنند باشند.

صفحه مانیتور

به گفته کارشناسان، صفحه مانیتورها یکی از خطرناک‌ترین سطوح انتقال میکروب در فرودگاه به شمار می‌روند. طبق مطالعات انجام شده، صفحه نمایش چک‌این فرودگاه در هر اینچ مربع حداقل دارای ۲۵۳ هزار واحد تشکیل کلنی است، بنابراین بلافاصله پس از استفاده از آن بایستی دستان خود را ضدعفونی کنید.

سطل‌های امنیتی

حتی این محفظه‌ها که مخصوص قرار دادن اشیا برای رد شدن از اشعه ایکس هستند نیز از میکروب و بیماری در امان نمانده‌اند. طبق مطالعات محققان دانشگاه ناتینگهام در سال ۲۰۱۸، سطل‌های پلاستیکی منطقه امنیتی فرودگاه بیشترین خطر بالقوه برای سلامتی را از خود نشان می‌دهند. از ۸ نمونه بررسی شده، نیمی از آن‌ها حاوی ویروس‌هایی بودند که می‌توانند علائمی شبیه به سرماخوردگی ایجاد کنند، طی مطالعه‌ای دیگر در ایالات متحده، در یکی از این محفظه‌ها اثراتی از مدفوع پیدا شد که می‌توانست بیماری‌های خطرناکی را منتقل کند.

دستشویی

مسلم است که در حین استفاده از همه دستشویی‌های عمومی باید دقت بیشتری در لمس سطوح مختلف به خرج داد. این موضوع در فرودگاه‌ها چند برابر می‌شود، چرا که این مکان‌ها روزانه میزبان تعداد زیادی از مسافران با ملیت‌های مختلف بوده و این موضوع انتقال بیماری‌های عفونی را بیشتر می‌کند.

آبخوری‌ها

در سال ۲۰۱۵ گروهی از میکروبیولوژیست‌ها پس از بررسی سطوح مختلف در پنج فرودگاه، دریافتند که دکمه آبخوری‌ها به طور متوسط حاوی هزار واحد تشکیل کلونی در هر اینچ مربع بوده و بالاترین غلظت باکتری را در میان نقاط مختلف فرودگاه از خود نشان می‌دهند.

مکان‌های شلوغ

به طور کلی توصیه می‌شود افراد از حضور طولانی مدت در مناطق بسیار شلوغ فرودگاه و به‌خصوص لمس سطوح آن مکان‌ها دوری کنند. بهتر است علاوه بر ضدعفونی کردن سطوح و دستانتان، این مورد را برای وسایل شخصی مانند تلفن همراه، که قابلیت جمع‌آوری میکروب را دارد، درنظر بگیرید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز