کاهش قیمت طلا و سکه همزمان با افت نرخ دلار

لست سکند

قیمت طلا و سکه بالاخره با افت نرخ دلار وارد مسیر کاهشی شد. در حال حاضر قیمت طلا نسبت به روز گذشته 0.53 درصد کاهش داشته و به محدوده یک میلیون و 263 هزار و 100 تومان رسیده است. قیمت سکه امامی هم با افت 0.39 درصدی در مقایسه با روز قبل در مرز 12 میلیون و 500 هزار تومانی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ روز بازار طلا و سکه اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، بعد از چند روز صعود قیمتی طلا و سکه سرانجام قیمت این فلزات گرانبها کاهشی شد. نرخ سکه به تحولات قیمت دلار توجه زیادی دارد و به همین دلیل بود که سکه بازان روز یکشنبه محتاطانه عمل کردند؛ زیرا آن‌ها از قیمت آتی دلار به شدت می‌ترسند و نسبت به آن ابهام دارند.

در واقع نرخ سکه با کاهش قیمت این ارز خارجی، به سرعت وارد فاز نزولی شد. اما کارشناسان معتقدند در صورتی که افت نرخ دلار متوقف شود و باز هم این ارز خارجی به مرزهای بالاتر قیمتی برود، احتمالا سکه با سرعت بیشتر به سوی مقاومت 12 میلیون و 800 هزار تومانی حرکت خواهد کرد.

به گفته تحلیلگران فنی، در صورتی که قیمت دلار در محدوده 28 هزار و 600 تومانی متوقف شود، سکه توان صعود تا مرز 12 میلیون و 700 هزار تومان را هم دارد.

راز آسمان پایتخت

سابقه قیمت طلا و سکه در روزهای اخیر:

قیمت اونس جهانی هم وارد مدار نزولی شد

عامل دیگر رشد قیمت طلا، همان نرخ اونس است که این فلز گرانبها هم نسبت به دو روز گذشته 2.4 درصد کم شد و به محدوده هزار و 863 دلاری رسید. این عامل هم باعث توقف رشد قیمتی طلا و سکه در بازار داخلی شد و آن‌ها را به سمت کانال‌های پایین‌تر قیمتی رساند. محمد کشتی‌آرای، نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، اعلام کرده که طبق پیش بینی تحلیلگران و کارشناسان و همچنین به دلیل نزدیک شدن به پایان ماه میلادی انتظار بر رشد مجدد نرخ اونس است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز