کاهش جزئی قیمت سکه و طلا

لست سکند

قیمت طلا و سکه امروز اندکی افت کرد. طی روز جاری نرخ طلای 18 عیار با کاهش 0.23 درصدی نسبت به روز قبل، یک میلیون و 259 هزار و 100 تومان شد. قیمت سکه امامی هم 33 تومان کم شد و به محدوده 12 میلیون و 597 هزار تومان رسید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، افت اندک نرخ دلار و همچنین اونس طلا عامل کاهش قیمت طلا و سکه بازار داخلی بوده است. نرخ سکه طی دو روز اخیر بیشتر بین محدوده 12 میلیون و 500 هزار تا 12 میلیون و 600 هزار تومانی نوسان داشت. حمایت بزرگ سکه در حال حاضر مرز 12 میلیون و 200 هزار تومانی است و مقاومت آن هم در محدوده 12 میلیون و 800 هزار تومانی قرار دارد. تاکنون نرخ سکه نتوانسته در بالای مرز 12 میلیون و 800 هزار تومانی تثبیت شود.

راز آسمان پایتخت

اخبار مرتبط را بخوانید:

اگر شرایط برجام و بازار طلای جهانی به گونه‌ای رقم بخورد که قیمت سکه را به سمت محدوده 12 میلیون و 200 هزار تومانی بکشاند، احتمالا این فلزگرانبها در میان مدت کاهش قیمتی پیدا می‌کند. اما اگر عکس این شرایط اتفاق بیفتد، خریداران بازار افزایش پیدا کرده و احتمالا قیمت سکه وارد کانال جدیدی خواهد شد.

مسیر قیمتی اونس معکوس شد

در حال حاضر قیمت اونس هم در محدوده هزار و 775 دلار قرار گرفته است. علت عقب نشینی نرخ اونس به واکنش اخیر بانک مرکزی آمریکا باز می‌گردد. در واقع سخنان جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، درباره سیاست‌های پولی و مالی آینده بر این کاهش نرخ اونس موثر بوده است. اکنون سرمایه گذاران بازار طلا منتظر انتشار گزارش ماهانه اشتغال بخش غیرکشاورزی آمریکا در روز جمعه هستند. این گزارش یکی از معیارهای کلیدی بانک مرکزی آمریکا در تصمیمات سیاست پولی محسوب می‌شود.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز