دلار قیمت سکه و طلا را پایین کشید

سرانجام قیمت طلا و سکه بعد از رشد عجیب دیروز، به آغاز مذاکرات وین واکنش نشان داد و عقب نشینی کرد. قیمت طلا در حال حاضر با کاهش 1.01 درصدی نسبت به دیروز در محدوده یک میلیون و 256 هزار و 800 تومانی قرار دارد. نرخ سکه هم در مقایسه با روز گذشته 0.75 درصد کم شده و به محدوده 12 میلیون و 590 هزار تومانی رسیده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به نظر عمده این کاهش قیمت به دلیل افت نرخ دلار اتفاق افتاده است. شب گذشته سکه در معاملات پشت خطی کاهشی شد و به محدوده 12 میلیون و 500 هزار تومانی رسید.

اما هنوز این فلزگرانبها مرز قیمتی مهم 12 میلیون و 500 هزار تومانی را از دست نداده است. در واقع نرخ سکه برای افت بیشتر به محرک‌های قوی‌تری نیاز دارد که از جمله آن کاهش نرخ دلار است. اگر نرخ دلار به پایین‌تر از محدوده 28 هزار و 800 تومانی برسد، احتمالا قیمت سکه هم به سرعت افت خواهد کرد.

آریاک سفر

اخبار مرتبط را بخوانید:

مسئله‌ عمده‌ای که باعث شده افت نرخ سکه با سرعت کمی اتفاق بیفتد، افزایش ارزش ذاتی آن است. در حال حاضر ارزش ذاتی سکه بالای 12 میلیون و 250 هزار تومان بوده و همین عامل مانع از افت شدید نرخ سکه خواهد شد.

نرخ اونس همچنان می‌تازد

نرخ اونس همچنان تحت تاثیر کشف سویه جدید کرونا در حال افزایش است. اکنون قیمت اونس طلا نسبت به روز قبل 0.62 درصد بالا رفته و در مرز هزار و 794 دلاری قرار دارد. با افزایش گمانه زنی‌ها درباره مقاومت نوع جدید کرونا، ترس و دلهره سرمایه گذاران بار دیگر بالا رفت، به همین دلیل آن‌ها سرمایه‌های خود را به بازار طلا منتقل کردند. البته هنوز درباره سویه جدید کرونا اطلاعات جدید و قطعی منتشر نشده، با این حال نرخ اونس تحت تاثیر همین حدس‌ها بالا رفته است.

نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز