کاهش بیشتر نرخ دلار با انتشار اخبار مثبت برجامی

قیمت دلار بازار آزاد در پایان معاملات روز گذشته به مرز 29 هزار و 500 تومانی رسید. این ارز خارجی مهم دیروز حتی مرزهای پایین‌تر قیمتی را هم تجربه کرد. در حال حاضر نرخ دلار صرافی ملی بدون تغییر نسبت به روز گذشته در محدوده 27 هزار و 395 تومانی معامله می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، نرخ دلار در حال حاضر بیشتر از هر زمانی تحت تاثیر اخبار مثبت مذاکرات برجام قرار گرفت. طبق آخرین اطلاعات سایت نور نیوز، طرف ایرانی‌ بعد از مذاکره با چین و روسیه پذیرفته تا درباره بعضی از خواسته‌های حداکثری خود انعطاف به خرج دهد.

این عامل باعث افزایش امیدواری‌ها درباره پافشاری طرفین برای انجام توافق شده است. ضمن اینکه اخیرا طرف‌های اروپایی حاضر در مذاکرات هم خوش بینی خود را نسبت به انجام توافق اعلام کرده‌اند.

آریاک سفر

اخبار مرتبط را بخوانید:

با افزایش انعطاف طرف ایرانی، گویا دیگر مذاکره کنندگان هم نسبت به خواسته‌های حداکثری خود منعطف شده‌اند. تا جایی که سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه، صبح امروز درباره عقب نشینی غربی‌ها از درخواست‌های حداکثریشان خبر داده است.

اتفاق مهم دلاری طی روز گذشته چه بود؟

مجموع این اخبار باعث شده تا نرخ دلار تمایل بیشتری به عقب نشینی داشته باشد. روز گذشته دلار کف قیمتی 29 هزار و 400 هزار تومانی را برای مدتی شکست و به مرز پایین‌تری هم دست پیدا کرد. به نظر کارشناسان عقب نشینی قیمت دلار از این محدوده اتفاق مهمی است. اگر نرخ دلار امروز هم کاهش پیدا کند احتمالا موج جدیدی از فروشندگان وارد بازار ارز خواهند شد.

قیمت پوند و یورو، دیگر ارزهای مهم بازار، هم کاهشی شدند. امروز نرخ پوند نسبت به روز گذشته 68 تومان کاهش پیدا کرد و در مرز 38 هزار و 869 تومانی قرار گرفت. قیمت یورو هم در مقایسه با دیروز 57 تومان کم شد و به محدوده 33 هزار و 499 تومان رسید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز