مشخص شدن روند قیمتی دلار با اعلام نتیجه مذاکرات

آخرین اطلاعات از دلار بازار آزاد نشان می‌دهد که قیمت این ارز خارجی دیروز در محدوده 29 هزار و 750 تومانی معامله می‌شد. امروز نرخ دلار صرافی ملی بدون تغییر نسبت به روز گذشته، به مرز 27 هزار و 395 تومانی رسید. شواهد حاکی از آن است که یک روز به شروع دور جدید مذکرات معامله گران محتاط‌‌تر شده‌اند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، شرایط بازار نشان می‌دهد که برجام هنوز هم عامل بسیار موثر در تغییر نرخ ارز است. همین موضوع باعث شده تا معامله گران قبل از شروع دور جدید مذاکرات محتاطانه‌تر عمل کنند و دنبال نتیجه قطعی برجام باشند. امروز یک خبر برای معامله گران بازار پررنگ شد و شاید روی قیمت دلار تا انتهای روز اثر بگذارد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

دیاکو حسینی، تحلیلگر سیاست خارجی، در گفت و گو با روزنامه شرق احتمال وقوع توافق در این دور مذاکرات را بعید اعلام کرده است. این گفته شاید در نرخ دلار امروز اندکی اثر بگذارد. با این حال مقامات مسئول ایرانی اعلام کرده‌اند که به دنبال ارائه یک نتیجه قطعی از برجام هستند. ضمن اینکه برخی دیپلمات‌های حاضر در مذاکرات وین هم درباره حصول نتیجه برجام و توافق مذاکره کنندگان قبل از ماه فوریه ابراز امیدواری کرده‌اند.

اما هنوز مقامات مسئول کشور آمریکا در نشست‌ها و مصاحبه‌های مختلف درباره توافق برجام سخنان ضد و نقیضی را مطرح می‌کنند. به هر حال به نظر می‌رسد بازار ارزی کشور تا روشن شدن وضعیت مذاکرات نوسانات کمی خواهد داشت و معامله گران محتاطان رفتار خواهند کرد.

وضعیت دیگر ارزهای مهم بازار

امروز نرخ دیگر ارزهای پرمتقاضی بازار، یعنی پوند و یورو هم کاهشی شد. قیمت پوند با افت 108 تومانی نسبت به دیروز، به مرز 40 هزار و 140 تومان رسید. نرخ یورو هم در مقایسه با روز گذشته 91 تومان کم شد و در محدوده 33 هزار و 726 تومانی قرار گرفت.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز