کاربردها و قیمت سیم خاردار 12 بهمن 1401

لست سکند

استفاده از سیم خاردار برای حصارکشی و ایجاد حفاظ بسیار رایج است و به همین دلیل می‌توان گفت که به طور حتم همه افراد حداقل یکبار این محصول را دیده‌اند. سیم خاردار یک محصول مفتولی است که از فولاد نرم ساخته شده و دارای لبه‌های تیز است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار آهن آلات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، پایین بودن قیمت سیم خاردار باعث شده تا برای ایجاد حفاظ اطراف خانه، باغ، مناطق نظامی، کارگاه‌ها و… مورد استفاده قرار بگیرد. این محصول را بر اساس نوع توزیع سیم خاردار در حصار به دو دسته خطی و حلقوی تقسیم می‌کنند. ویژگی‌های این محصول و انواع آن در ادامه به طور خلاصه شرح داده می‌شود.

در همین زمینه بخوانید:

سیم خاردار خطی

مهم‌ترین وجه تمایز سیم خاردار خطی با حلقوی در نوع کاربرد آنها است. از سیم خاردارهای خطی معمولاً برای حصارکشی باغ، زمین‌های کشاورزی و حفاظت از ساختمان‌های نیمه کاره استفاده می‌شود. این محصول از گالوانیزه گرم تولید شده و فاصله میان خارهای آن بسیار کم است. قابلیت نصب و باز کردن راحت، انعطاف‌پذیری بالا و قابلیت استفاده برای محافظت از حیوانات از جمله ویژگی‌های این نوع سیم خاردار است.

راز آسمان پایتخت

سیم خاردار حلقوی

به طور کلی، سیم خاردار حلقوی کیفیت بهتری نسبت به سیم خاردار خطی دارد. در این محصول، سیم خاردارهایی با قطر حدودی 2.5 میلی‌متر به کار می‌رود. با استفاده از فولاد سخت گالوانیزه و فنر در فرآیند تولید سیم خاردار حلقوی، مقاومت کششی این محصول افزایش می‌یابد. سیم خاردار حلقوی برای ایجاد حفاظ در اطراف مراکز نظامی و پادگان‌ها بسیار رایج است. از این نوع سیم خاردار می‌توان هم به صورت مستقل و هم بر روی فنس استفاده کرد.

مزایای استفاده از سیم خاردار

از مزایای مهم این محصول می‌توان به پایین بودن قیمت سیم خاردار ، ضد زنگ بودن و سبک بودن آن اشاره کرد. سیم خاردارها مقاومت بسیار خوبی در شرایط آب و هوایی مختلف داشته و به راحتی نصب می‌شوند. به همین دلیل، از سیم خاردار می‌توان هم به عنوان حفاظ و هم به عنوان وسیله‌ای برای بخش‌بندی کردن مناطق استفاده کرد. به علاوه، استفاده از این محصول در مناطق حساس نظامی باعث می‌شود که عملیات دشمن به آهستگی صورت بگیرد تا فرصت دفاع وجود داشته باشد.

قیمت روز بازار آهن‌آلات

در روزهای گذشته، قیمت آهن‌آلات رو به افزایش بوده و امروز نیز تدوام این روند در زیرمجموعه‌های بازار آهن قابل مشاهده است. با این حال، قیمت‌ها در برخی از مبادی فروش همچنان ثابت باقی مانده است. به علاوه، قیمت دلار نوسان بسیار آهسته‌ای داشته و در پایان روز گذشته، هر دلار در بازار آزاد حدود 44 هزار و 700 تومان خرید و فروش شد.

کمبود انرژی و نوسان ارز از جمله مشکلات بازار آهن‌آلات است. همچنین، عرضه‎های اعتبار محصولات بورس کالا به افزایش فاصله قیمت واقعی محصولات بر پاسه معاملات نقد کمک کرده است.

در جدول زیر، قیمت سیم خاردار و برخی دیگر از محصولات بازار آهن‌آلات قابل مشاهده است؛

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز