توری گابیون چیست و چه کاربردی دارد؟ + قیمت

لست سکند

یکی از انواع توری فلزی، توری گابیون است که با مفتول گالوانیزه و شبیه به توری مرغی ساخته می‌شود. گابیون، یک واژه ایتالیایی است و معنای قفس فلزی یا جعبه‌ای است که با سنگ و مصالح دیگر پر شده باشد. مهم‌ترین کاربرد توری گابیون، ایجاد حفاظ و جلوگیری از سقوط سنگ یا مصالح ساختمانی است. قیمت توری گابیون در مقایسه با سایر گزینه‌های مشابه، بسیار اقتصادی است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار بازار آهن آلات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، مفتول‌های به کار رفته در این توری به شکل شش ضلعی به یکدیگر بافته می‌شوند و به همین دلیل، مقاومت خوبی در برابر فشارهای وارد شده دارد. سبد گابیون، توری گابیون، تشک گابیون و… از انواع گابیون محسوب می‌شود. در ادامه، به بررسی بیشتر این محصول همراه با قیمت توری گابیون پرداخته می‌شود.

در همین زمینه بخوانید:

آشنایی با انواع گابیون

تشک گابیون: تشک‌های گابیون ارتفاع کوتاه و ظاهر پهنی دارند. از این تشک‌ها برای جلوگیری از فرسایش و کاهش سرعت موج ناشی از جریان آب در کانال‌های آب استفاده می‌شود. چیدمان این تشک‌ها به صورت پلکانی است.

راز آسمان پایتخت

سبد گابیون: سبدهای گابیون به صورت جعبه‌های مکعبی و در اندازه و شکل‌های مختلف ساخته می‌شود. داخل سبد را می‌توان با سنگ یا سنگ‌ریزه پر کرد. اینگونه سبدها در بزرگراه‌ها، جاده‌ها و راه‌آهن کاربرد دارد.

عناصر گابیونی تزئینی: از این نوع گابیون برای دکوراسیون داخلی و خارجی استفاده می‌شود. عناصر گابیونی می‌توان یک محیط مناسب برای رشد ریشه گیاه فراهم کرده و زیبایی فضای مورد نظر را دو چندان کند.

کیسه گابیون: کیسه‌های گابیون به آسانی و به سرعت ساخته می‌شوند و ساختار انعطاف‌پذیری دارند. این نوع گابیون در کارهای هیدرولیک و در شرایط اضطراری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاربرد توری گابیون

از توری‌های گابیون می‌توان در طیف وسیعی از پروژه‌های کوچک تا طرح‌های صنعتی بزرگ استفاده کرد. این توری‌ها به صورت تخت قالب شده و در سایت‌ها مونتاژ می‌شوند. همانطور که قبلاً اشاره شد، مهم‌ترین کاربرد این محصول، مهار و جلوگیری از ریزش سنگ و مصالح ساختمانی است. به همین دلیل، توری گابیون در جاده‌سازی، سدسازی، حفاظت از پل و مقاوم کردن دیوارهای سست مورد استفاده قرار می‌گیرد.

یکی دیگر از کاربردهای توری گابیون، کنترل و هدایت آب یا سیلاب است. از این محصول در آبراهه‌ها برای کف‌سازی و یا تقویت ساختار خاک نیز استفاده می‌شود. به علاوه، استفاده از توری گابیون برای جلوگیری از پوسیده شدن لوله‌ها نیز رایج است.

معایب توری گابیون

داخل توری یا سبد گابیون با سنگ، شیشه و… پر می‌شود و این مسئله باعث می‌شود تا یکسری فضای خالی بین پرکننده‌ها به وجود بیاید. این فضای خالی این امکان را به جانوران و موجودات می‌دهد تا از بین شکاف‌ها عبور کنند.

به علاوه، توری گابیون فضای زیادی را اشغال می‌کند و به همین دلیل، در جاهایی که محدودیت فضا وجود دارد نمی‌توان از این محصول استفاده کرد. هرچند که گابیون‌ها ظاهر ساده‌ای دارند؛ اما عملیات نصب آنها نیاز به تخصص و مهارت دارد.

قیمت توری گابیون

کارخانه‌های تولیدکننده متعددی در زمینه تولید توری گابیون در ایران فعالیت می‌کنند. به همین دلیل، کیفیت و قیمت این محصول با توجه کارخانه تولیدکننده کمی با یکدیگر متفاوت است. به علاوه، اندازه چشمه و ضخامت مفتول نیز در قیمت توری گابیون تاثیرگذار است.

در جدول زیر قیمت توری گابیون و برخی دیگر از انواع محصولات مفتولی قابل مشاهده است؛

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز