وسایلی که هیچ وقت نباید در خودرو نگهداری شوند

تورهای مسافرتی لحظه آخر

بسیاری از افراد خودروی خود را به چشم خانه دوم نگاه می‌کنند و از این رو عادت دارند همه وسایل رفاهی را برای مسافرت یا مواقع ضروری در آنجا انبار کنند. البته داشتن چند لباس گرم یا یک جفت کفش اضافی حرکت هوشمندانه‌ای است اما لوازمی نیز وجود دارند که نگهداری آن‌ها در خودرو به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

بطری پلاستیکی آب

طبق تحقیقات انجام‌ شده در سال ۲۰۱۴ قرار گرفتن بطری‌های پلاستیکی در معرض گرمای خورشید باعث تجزیه پلاستیک و نفوذ مواد شیمیایی خطرناک به درون آب می‌شود. از این رو کارشناسان پیشنهاد می‌کنند افراد قمقمه‌های آلومینیومی را جایگزین بطری‌های پلاستیکی کنند.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

مواد غذایی غیرضروری

بسیاری از افراد برای رفع هوس در مواقع اضطراری و یا صرفه‌جویی در هزینه‌ها، ترجیح می‌دهد در خودروی خود مواد غذایی مختلف را ذخیره کنند. کارشناسان می‌گویند مواد غذایی فارغ از نوع آن‌ها، خیلی زود در خودرو خراب و فاسد شده و ممکن است باعث ایجاد مسمومیت شوند. بنابراین توصیه می‌شود این مواد خوراکی را زود به زود با مواد تازه جایگزین کنید.

وسایل الکترونیکی

خودرویی که در زیر نور مستقیم خورشید پارک شده می‌تواند دمای وسایل الکترونیکی ارزشمند شما را تا حد غیرمجاز افزایش داده و باعث کاهش عمر چشمگیر آن‌ها شوند. بنابراین اگر از این اقلام استفاده دائم ندارید بهتر است از انبار کردن آن‌ها در خودرو پرهیز کنید.

قوطی‌های اسپری

قوطی اسپری یا سایر قوطی‌های آئروسل دیگر در دمای بالای خودرو ممکن است دچار انفجار شده و عوارض خطرناکی را به دنبال داشته باشند. بنابراین دقت کنید که قبل و بعد از باشگاه قوطی اسپری خود را از خودرو خارج کنید!

ساک ورزشی

گاهی ممکن است پس از یک جلسه سنگین هوازی، ساک ورزشی خود را در خودرو جا بگذارید. این موضوع در نگاه اول شاید چندان مهم نباشد، اما ترکیب گرما و لباس‌های ورزشی استفاده شده علاوه بر ایجاد بوی بسیار بد در ماشین، آسیب جبران‌ناپذیری را به لباس‌هایتان وارد خواهد کرد.

انتهای پیام

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز