چگونه از بورس کالا ربع سکه بخریم؟

براساس اطلاعیه بورس کالا، از امروز 24 دی ماه تعداد 500 هزار قطعه ربع سکه در این بازار عرضه می‌شود که این فروش تا سه روز ادامه دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، تمامی اشخاص بالای 18 سال دارای کد ملی می‌توانند از امروز به مدت سه روز از بورس کالا حداقل یک قطعه و حداکثر پنج قطعه سکه طلای ربع‌ بهار آزادی را خریداری کنند.

این عرضه تا سه روز ادامه دارد و خریداران می‌توانند پس از پنج روز با مراجعه به خزانه بانک‌های عامل و با ارائه اسناد مربوطه به صورت فیزیکی سکه‌های خود را  بدون وکیوم دریافت کنند.

تمامی متقاضیان در حراج ناپیوسته شرکت خواهند کرد و قیمت سکه نیز بر همین اساس کشف خواهد شد. گفتنی است سفارشات ارسالی باید مضربی از 100 باشد و خریداران نمی‌توانند این سکه‌ها را در بازار بورس بفروشند.

آریاک سفر

بیشتر بخوانید:

چطور کد بورسی بگیریم؟

خرید ربع سکه از بورس کالا چگونه است ؟

افراد برای خرید سکه از بورس کالا براساس گزارش منتشر شده در تسنیم نیاز به کد معاملاتی بورس کالا ندارند و با همان کد بورسی می‌توانند برای خرید سکه اقدام کنند. متقاضیان برای خرید ربع سکه از بورس کالا می‌توانند به سایت شرکت مدیریت فناوری بورس تهران یا سامانه کارگزاری مراجعه کنند.

این سکه‌ها دارای هزینه انبار داری و مالیات است و خریدار باید این مبلغ را به علاوه 9 درصد هزینه انبارداری برای ارزش افزوده بپردازد.

گفتنی است خریدار می‌تواند از تاریخ اول بهمن 1401 با هماهنگی خزانه در نوبت مشخص برای دریافت سکه‌ها مراجعه کند. حداکثر زمان نگهداری کالا در خزانه 20 اسفند 1401 اعلام شده است.

فعالان بازار پیش‌‎بینی می‌کنند با عرضه ربع سکه در بورس کالا به تخلیه حباب ربع سکه در بازار آزاد کمک می‌شود.

انتهای پیام

مرتبط با : بورس کالای ایران
نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز