چگونه در فیزیک کنکور تجربی موفق شویم؟ + معرفی بهترین کتاب های فیزیک کنکور تجربی

درس فیزیک یکی از مهم‌ترین درس‌ها هم در کنکور تجربی و هم ریاضی است. بنابراین خرید کتاب فیزیک کنکور تجربی به یکی از دغدغه‌های داوطلبان تبدیل شده است. از این رو، در ادامه این مطلب در کنار بهترین روش‌های یادگیری فیزیک، بهترین کتاب فیزیک کنکور تجربی نیز معرفی می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار کتاب‌های کمک درسی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، داوطلبان در کنکور تجربی باید به 30 سوال درس فیزیک در دفترچه تخصصی پاسخ دهند. ضرایب این درس برای زیرگروه‌های مختلف کنکور تجربی متفاوت است و داوطلبان باید با توجه به رشته زیرگروه خود به سوالات فیزیک پاسخ دهند.

چگونه فیزیک کنکور تجربی را بخوانیم؟

قبل از خرید کتاب فیزیک کنکور تجربی، اولین گام برای یادگیری فیزیک، درک مفاهیم اصلی درس است؛ این بدین معنی است که داوطلبان باید مفاهیم را به صورت عمیق مطالعه کنند. بهتر است داوطلبان ابتدا متن کتاب درسی را بخوانند و سپس مفهوم مورد نظر را به خودشان توضیح دهند.

یکی از نکات مهم در یادگیری عمیق فیزیک، حفظ نکردن فرمول‌ها است. داوطلبان باید به جای حفظ کردن فرمول‌ها، یاد بگیرند که هرکدام کجا کاربرد دارند. بسیاری از داوطلبان برای کنکور فرمول‌های فرعی حفظ می‌کنند. درحالی که فرمول‌های اصلی مهم‌ترین فرمول‌ها در حل سوالات فیزیک هستند. زمانی‌که داوطلبان یاد می‌گیرند چگونه از فرمول اصلی استفاده کنند با فرمول‌های فرعی نیز آشنا می‌شوند.

راز آسمان پایتخت

گفتنی است که حل تست‌های تالیفی و سوالات متنوع یک روش مطالعه فیزیک رتبه های برتر محسوب می‌شود. حل این سوالات به داوطلبان کمک می‌کند تا با دید بهتری به مفاهیم درسی نگاه کنند. یکی از فاکتورهای مهم تشکیل‌دهنده بهترین کتاب فیزیک کنکور تجربی ، در بر گرفتن تست‌های تالیفی است. کتاب میکرو فیزیک تجربی گاج یکی از این کتاب‌هاست که در سایت کتابانه نیز قابل خریداری است.

داوطلبان باید پس از حل سوالات نکات مهم و کلیدی را یادداشت کنند. حل تست‌های کنکور نیز به داوطلبان کمک می‌کند تا با دید طراحان سوال بیشتر آشنا شوند. می‌توان از طریق کتاب تست فیزیک تجربی کنکور نشر الگو به سوالات کنکور دست پیدا کرد. همچنین از آنجا که یادگیری با استفاده از رسم شکل و نمودار یک روش دیگر مطالعه فیزیک است، درسنامه‌های این کتاب می‌توانند مفید واقع شوند.

در نهایت، داوطلبان باید مفاهیم را به سه بخش ساده، متوسط و دشوار تقسیم کنند. بهتر است داوطلبان در ابتدا به سراغ بررسی مفاهیم ساده بروند و سوالات و تست‌های مربوط به این بخش را حل کنند. سپس مفاهیمی که کمی دشوار هستند را مطالعه کنند و در مرحله آخر به سراغ مفاهیم دشوار بروند. از این رو، کتاب‌هایی تدوین و تالیف شده‌اند که تست‌ها را به صورت دسته‌بندی‌شده ارائه می‌دهند. تست‌های کتاب تست فیزیک خیلی سبز با شیب آسان به دشوار دسته‌بندی شده‌اند. این کتاب نیز از سایت کتابانه قابل خریداری است.

انتهای پیام

مرتبط با : کتابانه
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز