چگونه به آسانی یک اپلیکیشن وب طراحی کنیم؟

طراحی اپلیکیشن-کاماپرس
لست سکند

یکی از مراحل مهم در ساخت اپلیکیشن وب، طراحی است. طراحی شامل چندین جنبه مختلف از جمله طراحی رابط کاربری (UI)، قابلیت استفاده (UX)، تولید محتوا و طراحی گرافیکی است.

کاماپرس در ادامه به بررسی روش های طراحی یک اپلیکیشن وب می پردازد:

UI  و UX در طراحی برنامه وب چیست؟

UI مخفف User Interface است و بخشی از برنامه وب به شمار می‌رود که کاربر با آن تعامل دارد. به عبارت ساده این بخش متشکل از پالت‌های رنگی، فونت‌ها، تصاویر و سایر عناصری است که کاربر در برنامه وب مستقیما با آن‌ها تعامل دارد. همه جنبه‌های بصری باید از نظر زیبایی و عملکرد منسجم باشند و همچنین باید برای برنامه وب و برندی که آن را نمایندگی می‌کند مناسب باشند. مهم‌ترین وظیفه طراحان رابط کاربری ایجاد یک رابط جذاب و زیبایی شناختی است که برای مشتریان بالقوه قابل دسترس شده است.

UXمخفف User Experience است و بر احساس کاربران نسبت به برنامه و تجربه استفاده از آن تمرکز دارد. آیا استفاده از برنامه وب سخت بود، کند بود، آیا کاربر هنگام استفاده از بازدهی آن ناامید شد؟ این‌ها انواع سؤالاتی هستند که یک طراح UX هنگام بررسی برنامه‌های وب روی آن‌ها تمرکز می‌کند.

وب اپلیکیشن چیست؟

اگر کاربر اینترنت هستید، مطمئناً از برنامه‌های وب زیادی استفاده کرده‌اید.  برنامه‌های کاربردی وب ، برنامه‌های رایانه‌ای تعاملی هستند که آن‌ها را می‌توان از طریق یک مرورگر وب با اتصال به اینترنت در دسترس قرار داد. در نظر داشته باشید که بطور کلی طراحی اپلیکیشن وب دارای پنج جزء اصلی است: رابط کاربری، قابلیت استفاده، محتوا، خلاقیت، دسترسی.

راز آسمان پایتخت

هر یک از آن‌ها در مسیر شما برای طراحی یک برنامه وب که در آن مشتریان با خدمات شما آشنا می‌شوند، بسیار مهم هستند زیرا یک برنامه وب با طراحی خوب به شما کمک می‌کند تا تاثیر اولیه قوی بر مشتریان بالقوه داشته باشید و همچنین کاربران بتوانند از برنامه وب شما آسان‌تر استفاده کنند.

طراحی اپلیکیشن-کاماپرس

چگونه یک برنامه وب طراحی کنیم؟

اگر می‌خواهید یک طراح برنامه وب باشید، اما هرگز تاکنون برنامه‌ای طراحی و ایجاد نکردید و نگران هستید، باید به شما بگوییم که این موضوع آسان‌تر از چیزی است که به نظرتان می‌رسد!  شما می‌توانید به راحتی وارد حوزه طراحی اپلیکیشن شوید و با استفاده از ابزارها و قالب‌های کم کد یک اپلیکیشن جذاب ایجاد کنید.

این ابزارها می‌توانند در جنبه فنی ساخت اپلیکیشن به شما کمک کنند. آن‌ها می‌توانند چارچوبی را در اختیار شما قرار دهند تا برنامه‌ای را طراحی کرده و در کمترین زمان آن را کاربردی کنید.

شما به عنوان طراح اپلیکیشن وب باید بدانید که اپلیکیشن شما چه کاری انجام می‌دهد؛این مهمترین قسمت طراحی وب است. البته، جلوه‌های بصری و نحوه طراحی اپلیکیشن وب هم امری بسیار مهم و بااهمیت هستند. در کل می‌توانید برای اطمینان از موفقیت طراحی برنامه‌های وب به این نکات توجه کنید:

سعی کنید اهداف واضحی را تعریف کنید. به عنوان مثال، اگر یک برنامه مقایسه قیمت دارید، به وضوح محدوده آن را تعریف کنید و مراحل مختلفی را که کاربران برای اجرای مقایسه‌های خود باید انجام دهند را مشخص کنید. همچنین راه حل‌های فعلی را بررسی و برنامه ریزی کنید؛ زیرا رقابت یک دارایی و نشانه‌ای از یک بازار پر رونق است. همیشه رقابت را در آغوش بگیرید و سعی کنید خود را به عنوان یک طراح اپلیکیشن وب با ترکیب ایده‌های خوب و رفع ایده‌های بد بهبود بخشید.

البته فقط برنامه ریزی نکنید، در قدم اول به وبسایت اپتو مراجعه کرده و طراحی اپلیکیشن خود را شروع کنید. آنچه را که منطقی به نظرتان می‌رسد آزمایش کرده و ایده‌های خود را با کمترین میزان هزینه طراحی اپلیکیشن به آسانی اجرا کنید!

طراحی و ساخت اپلیکشین با اپتو

اپتو یک بستر آنلاین برای ساخت انواع اپلیکیشن موبایل است که از سال 1394 در دسترس کاربران قرار گرفت. افراد به وسیله آن و بدون احتیاج به هیچ نوع دانش برنامه نویسی امکان طراحی اپلیکیشن مورد نظر خود را دارند. این درگاه همواره قابلیت خود را ارتقا داده و اکنون ورژن جدید آن امکان ساخت اپلیکیشن‌هایی را با فریم ورک فلاتر فراهم کرده است. این فریم ورک توسط شرکت گوگل ارائه شده و بستر مناسبی را برای ساخت اپلیکیشن محسوب می‌شود.

وبسایت اپتو در جشنواره وب و موبایل سال 1397 با انتخاب داوران در بخش سرویس‌های سایت ساز و اپلیکیشن ساز به عنوان سرویس برتر معرفی شد. این وبسایت در همین جشنواره در سال گذشته به عنوان یکی از کاندیداها بود.

انتهای پیام

مرتبط با : اپتو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز