چگونه با کودک پیش دبستانی رفتار کنیم؟ + راهنمای خرید کتاب های پیش دبستانی

همواره بسیاری از والدین تردید دارند که آیا لازم است فرزند خود را به پیش دبستانی بفرستند یا خیر. این دسته از پدرها و مادرها تصور می‌کنند که فرزندشان برای حضور در میان اجتماع، هنوز کوچک باشد. در این میان بعضی‌ها حتی برای خرید کتاب های پیش دبستانی هم سردرگم می‌مانند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار کتاب‌های کمک درسی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، بهتر است بدانید بیشتر متخصصان در حوزه آموزش کودکان معتقدند که پیش دبستانی بی‌فایده نیست. بلکه حتی با خرید کتاب های پیش دبستانی می‌توان کودکان را برای ورود به مدرسه، بیشتر آماده کرد. در ادامه به نکات مفید برای حمایت از کودکان پیش دبستانی پرداخته می‌شود؛

اهمیت پیش دبستانی

برخی از والدین تصور می‌کنند پیش دبستانی همان مهد کودک است، در صورتی که این طور نیست! در پیش‌دبستانی کودکان برای ورود به مدرسه با آموزش‌های خاص آماده می‌شوند. درحالی که مهدکودک بیشتر بر پایه بازی و سرگرمی است. حتی کتاب‌هایی برای کار در دوره پیش دبستانی تدوین شده‌اند تا آموزش کودکان تکمیل شود. درحالی که برای دوره مهدکودک این کتاب‌ها کمتر وجود دارند.

علاوه بر این، تحقیقات نشان می‌دهد کودکانی که به پیش دبستانی رفته‌اند، سریع‌تر با محیط و شرایط مدرسه هماهنگ می‌شوند. با خرید کتاب های پیش دبستانی و یادگیری آن‌ها به کمک معلم، شرایط مدرسه شبیه‌سازی می‌شود. همچنین نحوه برخورد با هم‌سالان، معلم و… را کودک می‌آموزد.

آریاک سفر

اما همواره باید توجه داشت که کودکان با یکدیگر متفاوت هستند و سازگاری با پیش‌دبستانی و مدرسه می‌تواند برای برخی کودکان دشوار باشد. از این رو، پیشنهادهایی وجود دارد که کمک می‌کند تا کودکان بهتر از پیش خود را با محیط وفق دهند؛

زندگی اجتماعی کودکان را دریابید

بهتر است برای آماده‌سازی کودک، فعالیت‌های اجتماعی در برنامه‌اش گنجانده شود. کودک زمانی که با دیگران در ارتباط باشد، می‌آموزد که در کارهای گروهی همکاری کند و مثلا وسایلش را با دیگران تقسیم کند. فعالیت‌هایی مثل اشتراک‌گذاری، نوبت گرفتن و بازی‌های گروهی می‌تواند کمک کند که کودک به راحتی وارد اجتماع شود.

همۀ کودکان پیش‌دبستانی باید با بچه‌های دیگر کنار بیایند. اگر کودک شما زمان زیادی را با یک گروه از کودکان دیگر سپری نکرده باشد، فعالیت‌هایی مانند به اشتراک‌گذاری، نوبت گرفتن و بازی مشترک می‌تواند برایش بسیار دشوار باشد. مکان‌هایی مانند زمین بازی، استخر یا کتاب‌خانه مکان‌های مناسبی برای توسعه زندگی اجتماعی کودکان هستند.

توسعه ذهن کودکان را جدی بگیرید

ذهن کودکان علاوه بر شعر و بازی باید با مطالب درسی و مفاهیم آموزشی نیز آشنا شود. البته این آشنایی نباید بیش از از خشک و جدی باشد. بلکه معمولا توصیه می‌شود والدین کودکان را به صورت غیر رسمی و همگام با فعالیت‌های روزمره همچون غذا خوردن یا پیاده‌روی، با این مطالب آشنا کنند. مثلا هنگام باز کردن بسته مواد غذایی، می‌توان شمارش آن‌ها را به کودک آموزش داد. یا مثلا از او خواست که قاشق را در سمت راست بشقاب قرار دهد و حتی هنگام کتاب خواندن، تمام اسم‌هایی را که با یک حرف خاص شروع می‌شوند را تکرار کند. خرید کتاب های پیش دبستانی کمک می‌کند تا این راه به راحتی طی شود.

برای کودکان کتاب بخوانید

حالا که صحبت از کتاب شد، گفتنی است که حتی برای کودکان پیش دبستانی که سواد خواندن ندارند، کتابخوانی می‌تواند مفید باشد. اختصاص دادن حداقل 15 دقیقه در روز به زمان مطالعه باعث می‌شود این کار تا شروع مدرسه به یک مراسم آشنا تبدیل شود. کودکانی که تجربۀ آشنایی زودهنگام با کتاب را ندارند، اغلب در یادگیری خواندن دچار مشکل می‌شوند. حتی از آنجا که کودکان پیش دبستانی توانایی خواندن ندارند، مطالعه برای آن‌ها تبدیل به یک تمرین شنیداری می‌شود و اینگونه مهارت تمرکز آن‌ها افزایش خواهد یافت.

انواع کتاب‌های پیش‌دبستانی از سایت کتابانه قابل خریداری هستند. در این سایت، کتاب‌ها با تخفیف عرضه می‌شوند و تنوع آن‌ها باعث می‌شود بتوان برای هرکودکی با هر روحیه‌ای، یکی را برگزید.

انتهای پیام

مرتبط با : کتابانه
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز